הנצפים ביותר

היתרון בקניית טבעות אירוסין מהבורסה

בורסת היהלומים הישראלית, היא  מרכז סחר וליטוש יהלומים עולמי ,וידועה כאחת הבורסות המגוונות והגדולות בעולם. בתוך הבורסה קוומות אלפי חברות לסחר וליטוש יהלומים ,כאשר לכל אחת יש את הסגנון היחודי שלה . למרות שכיום הודו נחשבת למרכז הגדול ביותר לליטוש יהלומים , לבורסה הישראלית יש שם טוב יותר בכל הקשור לאמינות ,טיב הסחורה , ובמיוחד ביהלומים גדולים ויקרים. לכן, גם כיום רוב החברות הגדולות בארה”ב ובאירופה, ואפילו במזרח, מעדיפות לקנות את היהלומים מישראל .

רובם של היהלומים (למעלה מ 90%) מיוצאים לחו”ל ,כאשר קיים פלח שוק קטן בארץ למכירת יהלומים. אחד מפלחי השוק הנ”ל הוא בתחום טבעות אירוסין . כיום , הולכת וגוברת הגישה בישראל להציע נישואין עם טבעת אירוסין . לכן מכירת יהלומים בישראל הולכת ומתגברת בישראל במהלך השנים האחרונות , והצפי שמגמה זו תמשיך להתחזק לאורך השנים הבאות . כל היהלומים המגיעים לישראל חייבים לעבור דרך בורסת היהלומים ,ללא יוצא מן הכלל ,על פי חוק המכס . יתרה מזו ,היחידים המורשים ליבא לארץ יהלומים הם חברי בורסה בלבד,ולאדם פרטי אין רשות ליבא יהלומים בעצמו.כך שכל היהלומים בחנויות התכשיטים , נקנים מחברי הבורסה הסוחרים ביהלומים . 

לאור הדברים הנ”ל יהיה נבון מצד הצרכן ,לקנות את טבעת האירוסין מחבר בורסה, או מחנות שבעליה הם חברים בבורסה, כיוון שכך יחסוך הצרכן את פערי התיווך ,ויקנה קנייה ישירה מהמקור . יחד עם זאת מומלץ לשים לב למקום בו קונים טבעות אירוסין או תכשיטים,כיוון שישם הרבה חנויות באזור הבורסה, שאינן חברות בבורסה, ונמצאות באזור רק על מנת להשתמש בשם של הבורסה . חיפוש בגוגל של מילים כגון טבעות אירוסין בורסה  , יעלו מספר רב של חנויות שאין קשר בינם ובין הבורסה.לכן ,מומלץ תמיד לשאול ולברר , ובמקרים מסויימים אף לבקש הצגת תג  חבר בורסה . כמו כן מומלץ לערוך סקר שוק לפני הקניה , ואף להתייעץ עם מומחה במקרה הצורך