הנצפים ביותר

הילדים מעוניינים לאמץ כלב? אתם מתלבטים?

הילדים מעוניינים לאמץ כלב? אתם מתלבטים?

מי מאיתנו לא מכיר את הרגע בו הילדים מבקשים, ממש מתחננים, שאנו ההורים נאפשר להם לאמץ כלב (רצוי גור)….הם מלאי התרגשות, מלאי ציפייה, ומלאי הבטחות, אותן הן בהחלט מתכוונים לקיים… אין במאמר זה בכדי להרתיע אתכם או למנוע מכם להגשים משאלה שכמעט כל ילד מעוניין בה: אימוץ כלב. מאמר זה, מטרתו לתאם ציפיות ולהכין אתכם היטב לכל מה שכרוך באימוץ כלב, קל וחומר גור.

למה זה כדאי?

צוות העובדים של חנות כלבים יודעים, שאם אתם ממילא חובבי בעלי חיים ואם בצעירותכם גידלתם כלב או חתול, הרי שכל מילה מיותרת. אם לא חוויתם זאת בילדותכם, אין ספק שיש לכם את הזכות לאפשר לילדים שלכם חוויה חשובה, מרגשת ועוצמתית: גידול חיית מחמד מעניקה לילד שלכם אפשרות להיקשר לבעל חיים, לאהוב אותו, לטפל בו, לקחת אחריות על הצרכים שלו, על טיולים מחוץ לבית, האכלה ועוד. כמו בסיטואציות רבות אחרות בהן אנו נותנים מעצמנו ומעניקים- התגמול הוא מיידי. אנו לומדים לתת, לומדים לקבל, מביעים את הרגשות שלנו ולומדים אחריות מהי. לכל אלה יש ערך מוסף כאשר מדובר בילדים מופנים או ביישנים במיוחד, ובילדים הסובלים מחרדות או מצוקות רגשיות. הטיפול בכלב מעצימים אותם, מגבירים ומחזקים את הביטחון העצמי שלהם ומאפשרים לחוזקות שלהם לקבל מקום. צוות העובדים של חנות חיות בהחלט מעודד משפחות , זוגות או יחידים לאמץ כלבים וחתולים ולהעניק להם בית חם ואוהב.

נשמע שאין חסרונות….אז מה ההתלבטות?

למען ההגינות יש לשים את כל הקלפים על השולחן. כן, חיית מחמד יכולה להכניס הרבה אור, שמחה ואהבה לחיים שלנו. יחד עם זאת חשוב לזכור כי בסופו של דבר מדובר בבעל חיים ולא בחפץ. הווה אומר, בעל חיים הדורש טיפול מסור, התחייבות ואחריות. קחו בחשבון כי אמנם הילדים הבטיחו, וסביר שהם גם יקיימו חלק מההבטחות שלהם, אולם עליכם לדעת כי העול העיקרי בטיפול בכלב יהיה החלק שלכם: לצאת איתו לטייל בבוקר לפני שהילדים הולכים לגן או לבית הספר (כן, גם בחורף, כשקר…), לחנך אותו לעשיית צרכים מחוץ לבית ולהתמודד עם השערות שהוא משאיר ברחבי הבית, בעיקר לקראת הקיץ. כל אלה פתירים ואף בקלות. צוות העובדים של חנות חיות בראשון לציון מקפיד להנחות את מאמצי הכלבים לקראת סדר יום, תזמון מתן המזון לכלבים, חינוך לצרכים ותחזוקה שוטפת של הכלב, כך שהכלב וצרכיו ישתלבו מהר והיטב בסגנון החיים שלכם.

ולסיום:

על אף שכלב שאומץ ניתן תמיד למסור לאימוץ מחדש, יש לקחת בחשבון כי כמו שאתם נקשרים אל הכלב, כך גם הוא נקשר אליכם. אפ אנכם בטוחים שתעמדו בדרישות שציינו ואינכם חושבים שהתחייבות זו מתאימה לכם בשלב זה של החיים שלכם, או באורח החיים שאתם מנהלים- מוטב שלא להיכנס לזה מלכתחילה ולהימנע מעוגמת נפש לכם, לילדיכם ולכלב.