הנצפים ביותר

היבטים על שתל שבלול ותועלתו

 

שתל שבלול אשר הומצא בשלהי שנות השבעים הושם ללעג ולקלס בראשית דרכו, קשה היה להאמין גם שרכיב כה קטן יכול להאפיל על דממת הנצח או התחרשות ההדרגתית במקרים שונים. כיום כולנו כבר יודעים שהחירשות היא אינה סופנית במקרים רבים וכי באמצעות כמה פעולות- ניתן לפתור קשיי שמיעה עד חירשות מוחלטת.

 

 

האם ישנם פתרונות טובים יותר משתל שבלול לחירשות מולדת?

 

במקרים שונים, בעת גילוי פגם גנטי הפוגע בחוש השמיעה לאחר הלידה, ידרשו ההורים לקבל החלטה מכרעת ולשקול האם לבצע את הניתוח עם לידת התינוק או להמתין עם הניתוח לגיל מעט מבוגר יותר. במקרים בהם מתגלים שרידים וסיכויים לשמיעה ללא השתלת שתל שבלול, תיתכן אפשרות להמתנה ובדיקת השמיעה, בשנה הראשונה לחיי התינוק, וזאת, מאחר שבמקרים רבים , שתל השבלול הורס את כל הסיכויים לשמיעה עצמונית בעתיד לצד ההבטחה לשמיעה איכותית כאחד האדם. במקרים אלה יתבקשו ההורים להחליט האם לנתח את הילד או להמתין עם הניתוח לשלב מעט מאוחר יותר.

 

ניתוח השתלת שתל שבלול, לפתרון חירשות מולדת ניתן בכל גיל, החל מגיל חצי שנה, אך מומלץ לביצוע בגילאים קטנים ככל הניתן , וזאת, מאחר שחירשות הולכת יד ביד עם הבנת השפה. ניתוח מוקדם בגילוי שמיעה מולדת, תעזור לילד לנהל אורח חיים תקין, ממש כמו ילד שומע לכל דבר.

 

הפחתת הסיכויים בצורך לניתוח שתל שבלול

ניתוח שתל שבלול, מיועד גם למקרי החירשות נובעת כתוצאה ממחלות, דלקות אוזניים קשות, מחלות לחץ דם והשפעות הגיל. כמובן, שעל ההתבגרות שלנו אין אנו יכולים לשלוט, אבל על דלקות אוזניים דווקא כן, הימנעות משמיעת מוסיקה או צפייה בטלוויזיה בקול גבוה מידי, מניעת כניסת מי ים ובריכה אל האוזניים והקפדה על ניקוי אוזניים תדיר ו”נכון”, במקרים רבים, ניתן לפגוע באזור עור התוף ועצבי השמיעה כתוצאה מניקוי לא נכון של האוזניים, הכנסת מקלון האוזניים לעומק האוזן אסור בתכלית האיסור, מאחר שעלול להביא לפגיעה משמעותית בעצבי השמיעה, מקרה, העשוי להביא אתכם בשלבים מאוחרים יותר, לניתוח השתלה כתוצאה מקרע בעור התוף ו/או פגיעה בעצבי השמיעה.

 

זכרו, למרות שניתוחי שתלי שבלול הם ניתוחים קצרים יחסית ואינם מורכבים עדיין מדובר בניתוח, אשר לפניו קיימת תקופת המתנה לקבלת אישורים ובדיקות ותקופת החלמה לאחריו. עשו מאמצים למניעת מצבים של הגעה לניתוחים ואי נעימויות עליהן ניתן לוותר, תוך ביצוע פעולות פשוטות יחסית.

 

ניתוח השתלת שתל שבלול בתינוקות

עם התקדמות מדע הרפואה בכלל והתקדמות מחלקת א.א.ג בפרט, ניתן לראות את ההשלכות המבורכות. גם בתחום גילויים גנטיים בתינוקות ועוברים, ניתן לראות תינוקות שבעבר נידונו לעולם של דממה מוחלטת, ובהמשך, שמיעה קלושה באמצעות מכשיר שמיעה מציק, כיום, מקבלים טיפול פשוט ומזורז באמצעות ניתוח השתלת שתל השבלול. ילדים אלה מדביקים במהרה את הקצב של בני גילם, יתרה מכך, ובמעקבים שונים שבוצעו, לא נצפו פערים, כתוצאה מההבדלים בין השמיעה הטבעית לזו המלאכותית.

 

 


 

פרופסור יונה קרוננברג, הוא מוותיקי המנתחים בתחום אף אוזן גרון  נמצא בין מפתחי השיטה הניתוחית מהחדשניות והיעילות ביותר בתחום שתל שבלול ובעל אחוזי הצלחה מהגבוהים בארץ ובעולם, בעת השתלת שתל שבלול.

כתובת המרפאה: רח’ החשמונאים 12, רמת גן
טלפון: 03-6724166
אתר המרפאה: http://www.kronenberg.co.il/