הנצפים ביותר

הובלות מנוף: כשהמצב נראה אבוד

הובלות עם מנוף: מתי הן נדרשות?

הובלה היא משימה כבדה, בכך אין ספק. הרהיטים ומכשירי החשמל השונים שוקלים לא מעט, מצריכים מאיתנו להתבסס רבות על אנשיה החסונים של חברת ההובלות. אולם, יש מקרים שבהם הזרועות החזקות לא יספיקו לבדן- ואז כבר נדרש לבצע את ההובלה באמצעות ציוד מתקדם יותר. מנוף, ליתר דיוק.

הנה מספר מצבים עיקריים בהם המנוף הופך לכלי הכרחי במהלך ההובלה.

פריטים גדולים מכדי להיכנס בכל דרך אחרת

הובלות מנוף נפוצות במגזר הפרטי והתעשייתי כאחד. בקרב עוברי הדירה, אמצעי ההרמה החזק הזה יידרש כאשר עומדים בפנינו פריטים שהם לא רק כבדים מאד- אלא גם גדולים מכדי להיכנס לחדר המדרגות, למעלית או אפילו מבעד לדלת.

פריטים שלא ניתן לפרק

יש סוגים מסוימים מאד של רהיטים או חפצים אחרים, אשר לא ניתן לפרק לרכיביהם השונים (או לכל הפחות מסובך עד מאד לעשות זאת מבלי לפגוע בהם). כך, ממש כמו במקרה הקודם, הם מצטיינים בגודל ובמשקל “מרשימים”, ואמצעי הרמה מתקדם הוא היחידי שיכול למעשה להתמודד איתם.

פריטים תעשיתיים

הובלות מנוף נפוצות עד מאז בעולם התעשייה. זה לא מפתיע: מכונות רבות שוקלות מאות קילוגרמים, וצריכות להגיע אל המפעל במהירות האפשרית. גם כאן, אין כל יכולת לפרק את המכונות מבלי לשבש את תפקודן בצורה אנושה, והמנוף הוא הפתרון היחידי למעשה.

כגודל הפריט, גודל הסכנה

הסיוט הגדול ביותר של כל אדם המעביר ציוד כבד באמצעות מנוף הוא שבשיא הגובה, הפריט פתאום יישמט- טוב, אתם יודעים מה קורה בהמשך. גם אם בוחרים חברת הובלות מקצועית ביותר, אלו הם סיכונים של המקצוע, ותמיד קיימת להם סבירות, גם אם קלושה.

על מנת למנוע מצבים מסוג זה, רצוי, כאמור, לבחור אך ורק בחברת הובלות אשר מתמחה בעבודות מסוג זה, ומחזיקה בציוד תקין- יש לבדוק את האישורים הרלוונטיים והרישיון טרם ההחלטה. באותו אופן, רצוי מאד לבטח בכל מקרה את הפריטים המועברים. מרבית חברות הביטוח יעשו זאת ללא תוספת תשלום.

סוגיית המחיר

לא צריך להיות גאון פיננסי כדי להסיק שהובלות מנוף תהיינה מעט יקרות יותר מאלה ה”רגילות”, כשהפערים עלולים להגיע לכמה מאות שקלים. עקב כך, רצוי לשמור את ההובלה למקרים בהם היא הפתרון היחידי, ובכל מקרה לערוך סקר מחירים בין החברות השונות המציעות זאת.

מאמרים נוספים בנושאי הובלות ניתן לקרוא בקישור הבא.