הנצפים ביותר

הובלות במרכז-איך משיגים מוביל טוב

לעומת הפריפריה, מרכז הארץ פורח מבחינת מקומות עבודה, תשתיות, מבני דיור וציבור מטופחים, תרבות מפותחת ועוד. עקב כך, אנשים רבים נוטשים את חזונו של דוד בן גוריון “להפריח את השממה” ונוהרים אל ערי ויישובי מרכז הארץ. הובלות במרכז הן דבר שבשגרה, כשמדובר באזור, המאוכלס בכל כך הרבה אנשים ולעתים אף בצפיפות רבה ביחס לצפון ודרום הארץ.

הגדרת המרכז

כאשר מדברים על מרכז הארץ, מדברים בעיקר על אזור גוש דן ואזור השרון. גוש דן כולל, בין היתר, את תל אביב, גבעתיים, בני ברק והסביבה. אזור השרון כולל, בין היתר, את רעננה, הרצליה, נתניה והסביבה. היות שמדובר על אזור, המונה יישובים רבים בתוכו וכל יישוב מאוכלס בצפיפות, אם נשווה ליישובי הפריפריה, התנועה לתוך האזור, בתוך האזור והחוצה מהאזור היא מאוד תכופה.

מעיר אחת אל שכנתה

גם בתוך ערי ויישובי המרכז יש הבדלים מאוד משמעותיים בפיתוח ובטיפוח שלהם וכתוצאה ישירה מכך – גם במחירי הדיור והמחייה בהם. הבדלים אלו, שלעתים הם עלולים להיות מאוד משמעותיים, גורמים לעתים קרובות, לנדידה בין היישובים. לדוגמה, אדם שעובד בתל אביב, אך יוקר המחייה מקשה עליו, יעדיף לעבור לגור ברמת גן. לחלופין, אדם שעובד בתל אביב וגר ברמת גן, ישאף להתקרב אל מקום העבודה שלו ולבזבז פחות שעות בכל יום על נסיעה אל מקום העבודה וממנו.

קרוב לעיר, אבל לא

אמנם באזור המרכז, יש ערים רבות וכן גם יישובים המבקשים להדמות יותר ויותר לערים כדוגמת תל אביב, אך יש גם לא מעט קיבוצים ומושבים ויישובים חדשים, שנמצאים בבניה. יישובים אלו, נותנים חלופה לאנשים, אשר סולדים מהרעש של העיר ומעוניינים בשקט כפרי בקרבת מקום העבודה. עובדי הייטק, למשל, המעוניינים לסיים את יום העבודה שלהם במרחבים ועם נוף ירוק, יכולים לעשות זאת בקלות כשהם גרים ועובדים באזור המרכז.

התזוזה הזו בכל האזור מספקת לחברות הובלות במרכז תעסוקה בשפע וגם בעלי נכסים, אשר משכירים את נכסיהם, נהנים מאכלוס תמידי של הנכסים שלהם ואינם צריכים לעבוד קשה בחיפוש אחר הדייר הבא.