הנצפים ביותר

הדברות ביתיות ועירוניות

הדברות ביתיות ועירוניות

 הדברות ביתיות עוסקות לרוב בסילוק חרקים או מעופפים מטרידים ועוקצים. אלו הן הדברות שאינן הכרחיות מבחינה תברואתית אולם בהיעדרן, איכות החיים שלנו נפגעת. וכי מי מעוניין להתגורר ב”דו קיום” עם גו’קים, נמלים, זבובים או יתושים?

הדברות עירוניות עוסקות לרוב במקרים בהם יש חשש למפגע תברואתי. כך למשל, מכרסמים כגון חולדות ועכברים, אשר ידועים ביכולת שלהם להיות נשאי מחלות, מטרתן להגן על תושבי העיר, בנוסף לעובדה שאיש מאיתנו לא מעוניין שסביבת המגורים שלו תהיה גם סביבת המגורים של מכרסמים אלו. הדברות עירוניות עוסקות גם בהדברות בעלי כנף, כשר במקרים אלה הן יותר מסלקות את בעל החיים מאשר משמידות אותו.

 הדברה בנתניה של בעלי כנף:

 כאשר אנו מגלים זוג יונים מקנן על אדן החלון, לרוב אנו משתדלים לגרש אותן ולעודדן לקנן במקום אחר. מדוע? הרי יונה אינה מזיקה או נושאת מחלות. ליונים יש כינים- לא אותם כינים שאנו מוצאים בראשים של ילדינו, אלא כינים אחרות, שגם במחיצתן אין לנו עניין לחיות.

 כיצד מתבצע הטיפול ביונים?

 כאמור, אין כל סיבה להרוג או להשמיד את היונים. יחד עם זאת, חשוב לציין כי מעבר לתופעות הלוואי של קינון יונים על אדני חלונותינו, הקינון שלהם, לאורך זמן, מלווה בנזק והרס בלתי מבוטל: ראשית, יונים נוטות להתרבות מהר. שנית, הקינון שלכם מלכלך את הסביבה. והלשלשת שלהם מביאה להרס הדרגתי של המבנים. זו הסיבה שהרשויות אינן מאפשרות ליונים לקנן באין מפריע היכן שהן רוצות אלא רק במקומות שבהם לא יכול להיגרם כל נזק למבנים, ומכאן גם לתושבים. הדרך שבה מדביר בנתניה מסלק את היונים אינה כרוכה בשימוש בחומרי הדברה אלא בשיטות המאלצות אותן “לבחור בעצמם” מקום קינון אחר. כמו למשל, שיבוש נוחות בתנאי הקינון בעזרת מסמרים או דוקרנים, שאינם פוגעים ביונה אולם מחייבים אותה לנוע למקום אחר.

 ומה בנוגע להדברת מכרסמים?

 מכרסמים יכולים לשאת מחלות ולגרום לתחלואה מיותרת ומסוכנת בקרב בני האדם. ישנם כמה וכמה שיטות הדברה, כאשר הידידותיות יותר כוללות הנחת מלכודות, האפשרות שחרור המכרסם במקום מרוחק יותר, ואילו יתר השיטות כרוכות, בסופו של דבר, בהמתת המכרסם. החל משימוש במלכודות דבק ביתיות (יש הנרתעים משימוש באמצעי זה היות שהוא גורר אחריו מוות איטי למייסר למכרסם), וכלה ברעלים כימיים או חומרי הדברה אקולוגיים, שכך או כך ממיתים את המכרסם אולם המוות שלו לא מלווה בייסורים כי אם בשינה עמוקה ממנה הוא אינו מקיץ.

 הדברות פרטיות ושגרתיות:

 הדברות גו’קים מומלצות אחת לשנה ברוטינה שוטפת לכל מי שמעוניין ליהנות מעונת הקיץ מבלי להיות מוטרד מחרקים אלו. הוא הדבר בנוגע לטפילים, בפרט אם אתם מגדלים כלבים וחתולים: הדברות פרעושים – אחת לשנה, בנוסף לטיפול שוטף בחיית המחמד שלכם, בשבילכם ובשלי הכלב או החתול שלכם.