הנצפים ביותר

הדברה, פשוט עניין של איכות חיים

הדברה ברעננה- פשוט עניין של איכות חיים.

תיקנים ונמלים בקיץ? מעופפים? ברחשים? יתושים וזבובים? מי מאיתנו לא חווה באופן אישי את טרדות הקיץ?ומה בנוגע למכרסמים- חולדות? עכברים? הדברה מקצועית אמנם מספקת לנו איכות חיים, אולם בנוסף לנוחות ולאיכות היא מספקת גם אלמנט בריאותי –תברואתי.

עכברים, ובעיקר חולדות, הם מכרסמים שעלולים להיות נושאי מחלות. זו הסיבה שהדברה מסוג זה נעשית פעמים רבות מטעם עירית רעננה ולא רק באמצעות יוזמות פרטיות של תושבים. הדברה ברעננה שמתבצעת מטעם הרשות המקומית מטפלת לעיתים גם בחרקים, בנוסף למכרסמים.

חומרי הדברה ושימוש נכון:

מדביר ברעננה, בין אם מוזמן לבצע את עבודתו מטעם העירייה ובין אם מטעם אדם פרטי, יש לברר באלו חומרי הדברה הוא משתמש, שלא לומר כי עליו להיות בעל רישיון העסקה מוסמך לעסוק בחומרים אלה. חשוב לציין כי תחום ההדברה פרוץ ולא תמיד יש עליו פיקוח- אחת המטרות של מאמר זה היא לצייד אתכם באינפורמציה רלוונטית.

על חומרי ההדברה להיות מאושרים ע”י משרד הבריאות. ענף ההדברה הולך ומתפתח בשנים האחרונות, וחומרי הדברה שהיו מאושרים לשימוש לפני 20 שנה, פחות מקובלים לשימוש היום, ועיתים אף אינם מאושרים כלל.

יש לבדל בין חומרי הדברה המיועדים לשימוש בתוך הבית לבין חומרי הדברה המיועדים לשימוש בחצר או ברחוב. מדביר מקצועי יודע היטב באיזה מינון להשתמש עבור מושא ההדברה, כמו גם לעבוד בצורה בטיחותית תוך הגנה על כללי זהירות: הגנה על עצמו בעזרת כפפות ומסכה לפנים, ושימרה על שלומכם בעזרת מתן הנחיות מדויקות לתקופה שלאחר ההדברה. ההנחיות אינן קבועות אלא מתייחסות לכל מקרה לגופו של עניין. כך למשל, אם בצעתם הדברת פרעושים, על המדביר לדעת כמה נפשות גרות בבית, מה הגילאים שלהן, אילו חיות מחמד יש לכם ומה גודלן- על מנת להנחות אתכם היטב לאחר ההדברה: כמה זמן עליכם להיעדר מהבית וכדומה.

האם יש צורך במדביר מקצועי עבור הדברת ג’וקים?

אפשר כמובן להתמודד עם תיקנים גם באופן עצמאי ולהסתפק במיני “פליט” שקיימים בשוק. יחד עם זאת, אתם בוודאי יודעים כי שימוש עצמי זה הוא בבחינת שימוש נקודתי על תיקן ספציפי שהעין שלכם צדה. בצד כל ג’וק שראיתם, ישנם סביבכם עשרות ג’וקים שלא ראיתם.

אם אתם חושבים לרכוש חומרי הדברה ולבצע ריסוס אינטנסיבי בעצמכם- חשבו פעמיים. אמנם, לצערנו הרב, חומרי הדברה נמכרים בלא מעט מקומות גם לאנשים פרטיים, שאין להם כל ידע , ניסיון או השכלה בתחום ההדברה. בסופו של דבר מדובר בחומרים מסוכנים כאשר הם נופלים לידיים לא מקצועיות ולא אמונות. מדביר ברעננה אינו “סתם מרסס”. הוא חייב לדעת באילו חומרים להשתמש, באילו מינונים להשתמש, ולהתאים כל הדברה ללקוח. גם אם הדברה עצמית תוזיל עבורכם את העלויות, הרי שלא באופן משמעותי, ובטח שלא באופן כזה שמצדיק את הסיכון שאתם לוקחים על עצמכם.