הנצפים ביותר

הדברה בנתניה ומכרסמים

הדברה בנתניה ומכרסמים

גם אם אתם אוהבים בעלי חיים, ואולי גם מגדלים חיות מחמד בבית, סביר להניח שאין לכם עניין בחולדות ועכברים שחיים ומתרבים בקצב מסחרר באזור המגורים שלכם. מכרסמים אלה, כאשר הם חיים באזור המגורים שלנו עלולים לשאת מחלות ולהוות מפגע תברואתי. רשויות מקומיות מקפידות לבצע פעולות הדברה בעוד מועד.

כיצד מתבצעת ההדברה בשטח?

מדביר בנתניה יכול לבצע את פעולת ההדברה ברחבי העיר (מטעם גופי העירייה) או בתחומי הבית והחצר של תושבי העיר- בהתאם לקריאה שקיבל ולדיווח שנימסר לו. ישנם מקרים בהם נכון לפזר רעלים במקומות אסטרטגיים, כאשר רעלים אלה יכולים להיות מורכבים מחומרי הדברה אקולוגיים או להכיל חומרים כימיים. כך או כך, חשוב לדעת היכן להניח אותם על מנת שהן יטפלו בבעיית המכרסמים ולא חלילה יפגעו בבעלי חיים שאין לנו כל עניין במותם. הדברה מטעם העירייה חייבת להיות מלווה בהודעות לציבור על מנת למנוע מקרי הרעלה בשוגג של חיות מחמד, ו/או על מנת לזהות בזמן הרעלות מסוג זה כדי שניתן יהיה לטפל מוקדם ככל האפשר ולמנוע מקרי מוות.

שיטות הדברה בנתניה:

מטרתן של הדברות מכרסמים היא פשוט למנוע התרבות מבלי מבוקרת באזורי מגורים עירוניים בגלל החשש להדבקה במחלות, מה עוד שרובינו , גם אם אנו מעריצים מושבעים של מיקי מאוס או טום וגרי, אין לנו עניין ברבים כאלה ברחבי הבית, חדרי המדרגות, חדרי הפחות והרחובות (במציאות, איכשהו, הם נראים אחרת…). חומרי הדברה אלו , לרוב גורמים למכרסם לישון ולא להתעורר ואינם כרוכים בכאבים או בייסורים. חשוב לציין כי דרכי התקשורת של המכרסמים, בפרט של החולדות, בכל הנוגע להעברת מסרים אחת לשניה ול”הפצת שמועות” והעברת מידע הן אינטליגנטיות ביותר. במילים אחרות, חולדות יכולות ליידע את יתר הקהילה בנוגע לקיומם של רעלים, ולכן על חומרי ההדברה להיות מתוחכמים יותר, להערים על החולדות ולבצע את ההמתה הסופית כאשר מאוחר מידי להודיע…זו הסיבה שחומרי הדברה שנועדו להדברת מכרסמים, בשונה מאלו בהם מבצעים הדברת גו’קים,  לא פועלים באופן מיידי אלא לאחר פרק זמן מסוים. שיטות הדברה ביתיות, אשר בדרך כלל מיועדות לבעיה נקודתית של מכרסמים כוללות מלכודות דבק – משטח קרטון מצופה בדבק חזק מאוד בעל ריח המושך אליו (בין השאר) מכרסמים, כשר ברגע שרגלי המכרסם נדבקות, הוא אינו יכול להשתחרר בעצמו, ולרוב גם לא ניתן לשחרר אותו בעצמנו. מדבקות דבק אינן סימפטיות למכרסם כלל וכלל, ומי שנתקל ב”עכבר בודד” יכול להניח מלכודות מכאניות ממתכת- כלובי מתכת קטנים שפתחן נסגר עם כניסת המכרסם פנימה- ולשחררו הרחק מאזור המגורים. יחד עם זאת, זה המקום לציין כי גם אם הבחנתם ב”עכבר בודד” ברחבי הבית, היו סמוכים ובטוחים כי קהילה שלמה גרה ביניכם ויש לאתר את המוקד. וזו- עבודה למדביר מקצועי.