הנצפים ביותר

הגדלת חזה המדריך המקיף

הגדלת חזה הוא אחד מההליכים הנפוצים ביותר שמבוצעים מידי שנה על ידי המנתחים הפלסטיים בארץ ובעולם. נשים יכולות לבחור בניתוח הגדלת חזה  מסיבות שונות ומסיבות אישיות כגון שדיים שלא התפתחו, או בשל הבדלים בגדלים של השדיים או משינויים לאחר הריון או הנקה. חלק מהנשים עלולות להיות מאושרת עם השדיים שלהן, אבל רק רוצות שהם יהיו מלאים יותר. לעתים קרובות, לאחר ירידה במשקל, הזדקנות או לידה, נפח השד של אישה וצורתו עשויים להשתנות. גם זו סיבה מתאימה להגדלת חזה. ניתוח הגדלת חזה מבוצע על ידי מנתחים פלסטיים  הוא הדרך הפופולרית ביותר כדי לשפר את צורת שד וגודלו. הגדלת חזה באמצעות שתלים בחזה יכולה לתת לאשה צורה פרופורציונלית יותר ועשויה לשפר את ההערכה עצמית.

האם אני מועמדת טובה להגדלת חזה?

אחד או יותר מהמצבים הבאים עשוי להצביע על כך שאת מועמדת טובה להגדלת חזה:

• את מוטרדת על ידי התחושה שהשדיים שלך קטנים מדי

• בגדים שמתאימים סביב הירכיים גדולים באזור השדיים

• את מרגישה חוסר ביטחון כאשר את לובשת בגד ים או חולצה פתוחה

• השדיים שלך הפכו קטנים יותר ואיבדו את המוצקות שלהם לאחר שהילדים נולדו או ינקו

• ירידה במשקל שינתה את הגודל וצורה של השדיים שלך

• אחד מהשדיים שלך הוא קטן יותר באופן ניכר מאשר האחר

הייעוץ אישי

במהלך ההתייעצות, תתבקשי על גודל השד הרצוי וכל דבר אחר שקשור למראה של השדיים שלך, כי את מרגישה שזה חשוב. זה יעזור למנתח הפלסטי להבין  את הציפיות שלך ולקבוע אם הם יכולים באמת להיות מושגים.

איך המנתח הפלסטי יבדוק אותך לפני ניתוח הגדלת חזה?

המנתח הפלסטי שלך יבחן את השדיים שלך ואולי גם יצלם עבור התיק הרפואי שלך. הוא ישקול גורמים כגון גודל וצורה של השדיים שלך, את האיכות העור שלך ואת המיקום של הפטמות והעטרות (פיגמנט העור שמסביב לפטמות) שלך. אם השדיים שלך נפולים, הרמת חזה עשויה להיות מומלצת בשילוב עם הגדלת חזה.

את צריכה לבוא לייעוץ מוכנה לדון על ההיסטוריה הרפואית שלך. זה יכלול מידע על כל מצבים רפואיים, אלרגיות תרופות, טיפולים רפואיים שקיבלת, ניתוחים קודמים, כולל ביופסיות שד, ותרופות שאת לוקחת כיום. אם יש לך היסטוריה של סרטן השד תתבקשי לדבר על כך ועל תוצאותיה של כל ממוגרפיה המשפחה. זה חשוב לספק מידע מלא.

אין שום הוכחה מדעית שהגדלת החזה מעלה את הסיכון לסרטן השד. נוכחות שתלים בחזה, לעומת זאת, עושה את זה יותר קשה מבחינה טכנית לקחת ולקרוא ממוגרפיה. זה עשוי להיות התייחסות מיוחדת לנשים שאולי נמצאים בסיכון גבוה יותר לסרטן השד בגלל ההיסטוריה המשפחתית שלהן או מסיבות אחרות. מיקום של השתל מתחת לשריר החזה עלול להפריע פחות בבדיקת ממוגרפיה, אבל גורמים אחרים עשויים גם צריכים להילקח בחשבון בכל הקשור למיקום שתל. המנתח הפלסטי שלך ידבר על זה איתך.

אם את מתכננת לאבד כמות משמעותית של משקל, כדי להיות בטוח לספר המנתח פלסטי שלך. הוא או היא עשויה להמליץ ​​לך לייצב את המשקל שלך לפני שעבר ניתוח.

אם  את חושב שייתכן שתרצה להיכנס להריון בעתיד, כדאי לך לדבר על זה עם המנתח שלך. הריון יכול לשנות את גודל שד באופן בלתי צפוי ויכול להשפיע על התוצאות ארוכות הטווח של הגדלת החזה שלך. אין ראיות לכך ששתלים בחזה ישפיעו על הריון או היכולת שלך להניק, אבל אם יש לך שאלות בנוגע לנושאים אלה, את צריכה לשאול את המנתח הפלסטי שלך.

הניסיון כירורגי שלך

המטרה של המנתח הפלסטי שלך ואת כל צוות היא להפוך את החוויה שלך ככירורגית קלה ונוחה ככל האפשר.

איך אני אמורה להתכונן לניתוח פלסטי הגדלת חזה?

במקרים מסוימים, המנתח הפלסטי שלך עשוי להמליץ ​​על בדיקת ממוגרפיה בסיסית לפני הניתוח ובדיקת ממוגרפיה עוד כמה חודשים לאחר ניתוח. זה יעזור כדי לזהות שינויים עתידיים ברקמת השד שלך. בעקבות הגדלת חזה, את עדיין תיהיה מסוגלת לבצע בדיקת שד עצמית.

אם את מעשנת, תתבקשי להפסיק לעשן מבעוד מועד ניתוח. אספירין ותרופות נוגדות דלקת מסוימות יכולים לגרום לדימום מוגבר, ולכן עליך להימנע מנטילת תרופות אלה לתקופה של זמן מה לפני הניתוח. המנתח שלך יספק לך הנחיות לפני הניתוח.

הגדלת חזה מבוצע בדרך כלל על בסיס אשפוז. אם זה המקרה, כדי להיות בטוח כדי שמישהו יסייע אותך הביתה לאחר ניתוח וישאר איתך לפחות בלילה הראשון שלאחר ניתוח.

איך יעבור יום הגדלת חזה?

ניתוח הגדלת החזה שלך עשוי להתבצע בבית חולים, מתקן אמבולטורי שעומד חופשי או חדרי ניתוח מבוססי משרד.

תרופות מנוהלות לנוחות שלך במהלך ההליך הכירורגי. לעתים קרובות, הרדמה מקומית והרגעה תוך ורידי המשמשות לחולים שעברו הגדלת חזה, אם כי הרדמה כללית עשויה להיות רצויה במקרים מסוימים.

כאשר הניתוח הושלם, תוכלי להילקח לאזור התאוששות שבו תוכלי להמשיך ולהיות במעקב צמוד. השדיים שלך יהיו עטופים בתחבושות גזה או חזייה רפואית.

ייתכן שתהיי רשאי ללכת הביתה אחרי כמה שעות, אלא אם כן את והמנתח הפלסטי שלך קבעתם כי תוכלי להישאר בבית החולים או במתקן כירורגית ללילה.

איך השדיים שלי ייראו וירגישו לאחר הגדלת החזה?

יום או יומיים לאחר ניתוח הגדלת החזה. כל החבישות יוסרו בתוך כמה ימים, וייתכן שתורי ללבוש חזייה לתמיכה. המנתח הפלסטי שלך כנראה יאפשר לך להתקלח בין שלושה לשבעה ימים לאחר ניתוח. תפרים יוסרו בתוך כשבוע.

שינוי צבע ונפיחות מסוימים יופיעו, אבל זה ייעלם במהירות. נפיחויות ירדו  בתוך חודש.

למה אני צריכה לצפות במהלך תהליך ההחלמה?

התאוששות

בסיומו של הליך הגדלת החזה שלך, את עלולה להשתמש בהלבשה כירורגית שעשויה לכלול תמיכת חזייה או בגד. את צריכה לעקוב אחרי הוראותיו של המנתח הפלסטי שלך כפי שנקבע. לפני השחרור שלך, כולל סימנים אפשריים של סיבוך.

אפשרויות להתאוששות שלך לאחר שעברת הגדלת חזה כוללות:

• בית: כשהשתחררת, תוכלי להשתחרר להשגחת מבוגר אחראי, מורשה תחבורה הביתה. המבוגר יכול להיות בן משפחה, חבר או מטפל וחייב להיות מוכשר לעקוב אחר הבריאות שלך. המטפל שלך חייבת להתחייב להישאר איתך בכל העת למינימום של 24 שעות לאחר ניתוח הגדלת חזה.

• מתקן שחזור מורשה:  את תשוחררי לטיפול במתקן החלמה לאחר ניתוח שבו יש אחיות או אנשי מקצוע רפואיים שעברו הכשרה מיוחדת יפקחו על הבריאות והנוחות שלך עד שתוכלי לחזור לבית ביכולת לטפל בעצמך.

• שהות בבית חולים: שהות בבית חולים למשך הלילה יתכן שעשוי להיות מומלץ. במקרה זה הניתוח שלך יבוצע בבית החולים שבו תוכלי ללון. תוכלי להשתחרר מבית החולים למטפל שמסוגל להמשיך את ההתאוששות שלך בבית, או למתקן התאוששות מורשה.

 את צריכה להיות מסוגלת ללכת בעצמך לאחר ניתוח הגדלת החזה שלך. זה מאוד חשוב ללכת כמה דקות כל כמה שעות כדי להפחית את הסיכון להיווצרות קרישי דם ברגליים.

2-5 הימים הראשונים שלאחר ניתוח הגדלת החזה שלך  את יכולה להרגיש נוקשות וכאב באזור החזה. כל החבישות יוסרו בתוך כמה ימים, וייתכן שתורי ללבוש חזייה לתמיכה. השדיים שלך עשויים להרגיש מתוחים ורגישים למגע, והעור שלך עשוי להתחמם או לגרד. ייתכן שתיתקלי בקושי להרים את הזרועות שלך.  את לא צריכה להרים, לדחוף או למשוך כל דבר, או לעסוק בכל פעילות או פיתול מאומץ של פלג הגוף העליון. שינוי צבע ונפיחות מסוימים יהיו בתחילה עשוים להתרחש, אבל זה ייעלם במהירות. הנפיחויות ירדו בתוך חודש.

חשוב לעקוב אחר כל הוראות טיפול בחולה על פי ההנחיות.

מתי אני יחזור לפעילות נורמאלית לאחר ניתוח הגדלת החזה שלי?

למרות שזה ייקח כמה ימים כדי לחזור לפעילות רגילה יותר לאחר הגדלת החזה שלך, זה חשוב להתאושש לפני  שאת קמה ומתרוצצת. לאחר הגדלת חזה, לעתים קרובות ניתן לחזור לעבודה תוך מספר ימים או שבוע, תלוי בסוג הפעילות הנדרשת בעבודה שלך.

מפעילות גופנית יש להימנע לפחות במשך כמה השבועות הראשונים שלאחר ניתוח הגדלת חזה. אחרי זה, יש להקפיד להיות מאוד עדין עם השדיים שלך, לפחות בחודש הקרוב.

כיצד מתבצעת הגדלת שדיים?

גורמים אישיים והעדפות אישיות יעזרו לך ולמנתח הפלסטי שלך כדי לקבוע את גודל השד המתאים לך, את המיקום של החתכים, והאם השתלים יוצבו על גבי או מתחת לשריר החזה.

שמירה על מערכת יחסים עם המנתח פלסטי שלך

את תחזרי למשרדו של המנתח הפלסטי שלך לטיפול במעקב במרווחי זמן שנקבעו, בו בזמן ההתקדמות שלך תהיה מוערכת. המנתח שלך ימליץ לך לתזמן הערכות ממוגרפיות שגרתיות בתדירות המומלצת לקבוצת הגיל שלך.

יש לזכור כי מערכת היחסים עם המנתח הפלסטי שלך אינה מסתיימת כשאת עוזבת את חדר הניתוח. אם יש לך שאלות או חששות במהלך ההתאוששות שלך, או צורך במידע נוסף במועד מאוחר יותר, עליך לפנות למנתח שלך.

לעוד מידע אנא כנסו למדריך הישראלי לניתוחים ומנתחים פלסטיים