הנצפים ביותר

האם זה פשוט להתקין פרקטים לבד ?

האם זה פשוט להתקין פרקטים לבד ומה נדרש לכך ?


פרקטים קיבלו תנופה רצינית בשנים האחרונות וחדרו לתודעת כל הציבור. הדבר שלא ברור לרבים הוא מידע הנוגע להתקנת הפרקט.  איך להתקין פרקט והאם אפשר לעשות את זה בעצמכם ולחסוך בתוך כדי כך לא מעט כסף. איזה ציוד ודברים נילווים לפרקט צריך להכין ובמה בדיוק להצטייד לפני התקנת פרקט.  על כך במאמר הבא.
 


נסקור את כל מה שדרוש לצורך התקנת פרקטים, שיטות שונות להתקנת פרקטים והכי חשוב איך להתקין פרקט למינציה ואיך להתקין פרקט עץ ומה בעצם דרוש להתקנת פרקטים.
 


דבר ראשון צריך להבין שיש שיטות שונות להתקנת סוגי פרקטים שונים.

 


התקנת פרקטים למינציה – היא מתבצעת על ידי חיבור לוחות פרקטים אחד לשני ללא הדבקה בהנחה צפה והיא השיטה הפופולארית ביותר כי מרבית הציבור קונה פרקטים למינציה אותם ניתן להתקין רק בהנחה כזו ללא הדבקה. פרקטים למינציה לא מדביקים אלא מניחים. 

התקנת פרקטים בהדבקה או הדבקת פרקט – מיועדת רק לפרקט מעץ ולפרקטים תלת שכבתיים ודו שכבתיים שאף הם פרקטים שעשויים מעץ.

לצורך הדבקת פרקטים יש חשיבות גדולה לסוג הדבק שמשתמשים והדבר דורש ידע ונסיון. 


התקנת פרקטים במסמור. כשמה כן היא, פרקטים שמתקינים אותם באמצעות מסמור. שיטה זו הכי פחות נפוצה ומקובלת יותר לצורך התקנת דקים מעץ והרכבת פרקט עץ גושני. 
 
הואיל והתקנת פרקטים למינציה היא המבוקשת ביותר נתמקד במידע איך להתקין פרקטים למינציה. 


חוץ מהפרקטים למינציה שבחרתם, כדי להתקין פרקטים יש צורך במספר דברים נוספים לפני ביצוע ההתקנה עצמה: 
 

 

צריך ספוג מתחת לפרקט

 

צריך פנלים לפרקט על הקיר

 

צריך ספי התפשטות אותם שמים בכניסה לחדרים מתחת לדלת.

 


בעניין פנלים לפרקטים ניתן לבחור בדרך כלל בין פנל בצבע הפרקטים לבין פנל לבן. 


הספוג כתשתית לפרקט הוא פריט חובה כדי להתקין פרקטים למינציה והוא מונח מתחת לפרקט כשכבה מבודדת. 


לגבי ספי גימור בכניסה לחדרים או כהפרדה בשטח גדול שיש צורך לחלק.

מקובל להשתמש בספי אלומניום ויש מספר מצומצם יחסית של גוונים. 


קיימים לא מעט בעלי מקצוע מתקיני פרקט שיודעים לבצע רק התקנת פרקטים למינציה ואין להם ידע וניסיון איך להתקין פרקטים אחרים, בהדבקה או בשיטות אחרות מורכבות יותר. 

ניתן לומר שיצרני פרקטים למינציה ממקומות שונים ייצרו במהלך השנים האחרונות פרקטים למינציה עם כמה שיטות חיבור שונות בין לוחות הפרקטים באופן שהתקנת הפרקט בהנחה צפה עברה ועוברת שינויים מידי פעם.

בגלל זה דגם פרקט למינציה ואותו סוג פרקט כיום יהיה צורך לבצע התקנת פרקט עם חיבורים שונים מאשר היתה התקנת הפרקט של אותו סוג ודגם פרקט למינציה בעבר. 
 


יש פרקט למינציה עם חיבור קליק, פרקט למינציה עם חיבור דאבל קליק בין הלוחות שלהם, פרקטים למינציה עם חיבור יוניקליק ופרקט למינציה חדיש בחיבור קפיץ.

מתקין פרקטים מיומן ידע לבצע כל סוג של התקנת פרקט בכל שיטה ולכל סוגי החיבורים. 


כדי לבצע התקנת פרקטים למינציה תוכלו כיום לאותה עבודה בדיוק הצעות מחיר שונות להתקנת פרקטים על ידי מתקיני פרקטים שונים זה מזה.

ברור שכל מתקין פרקט כמו במקצועות אחרים, מעריך את איכות ורמת העבודה שלו בצורה שונה וכתוצאה מכך המראה הסופי של הפרקט יהיה אחר והעמידות של הפרקט לאורך זמן שונה. 


כאן מתאים הפתגם שמה שיקר יוצא לפעמים בזול ומה שזול במיוחד יוצא לפעמים יקר וכדאי לזכור שהתקנת פרקטים מוצלחת זו עבודה חד פעמית שלא חוזרים עליה וקשה לתקן אותה.

אפשר למצוא מתקיני פרקטים חאפרים בלתי מקצועיים שיציעו לבצע התקנת פרקט בזול ואפשר למצוא מתקיני פרקטים טובים שיבצעו התקנת פרקטים איכותית ברמה גבוהה. 
 
לא תמיד משתלם לנסות להתקין פרקטים בזול לבד או להזמין מתקין פרקטים זול.

אתם עלולים לגלות שלא עשו גימור יפה לאחר התקנת הפרקטים שלכם, שלא קיצרו דלתות משקופים כדי להתאים אותם במדויק לפרקט ולפנלים של הפרקט, שלאחר ביצוע התקנת פרקט רואים לפתע חיבורים מכוערים בין הלוחות ובין הפרקטים לבין הפנלים, ואפילו שבמשך יצוצו נזקים ובעיות שונות (ספים מתפרקים, לוחות פרקט שנפרדים אלה מאלה ועוד בעיות שהמשותף לכולם התקנת פרקט לא טובה).

מתקין פרקטים איכותי בעל המלצות בדוקות ידרוש אולי מעט יותר במחיר עבור התקנת פרקט אבל בעיות כאלה לא יקרו אצלו וגם תקבלו אחריות על העבודה. 


כדי לבצע התקנת פרקט למינציה יש צורך במספר מרכיבים קבועים חוץ מהפרקטים שבחרתם.

המרכיב הנילווה לפרקט למינציה תמיד הוא פנלים תואמים לפרקט ובנוסף יש צורך בספוג כתשתית מתחת לפרקט, בספי גימור ועוד.

מומלץ לברר האם התקנת הפרקט שהזמנתם כוללת אספקת כל הנדרש לביצוע התקנת הפרקט או המחיר עבור עבודה בלבד של התקנת פרקט. 

בשורה האחרונה נוכל לומר שמתקין פרקטים בעל מקצוע טוב יבצע התקנת פרקט ברמה גבוהה והתוצאה תיראה לעין ותישמר לאורך זמן טוב יותר.

לכן יש חשיבות להתקנת פרקט איכותית ומקצועית. 
 


יורם פרקט 

טל: 050-9911998 

 

בעלים של חנות פרקטים באזור תעשייה בת-ים
רח’ אהוד קינמון 29 מול טיב טעם

 
 


 


 


© כל הזכויות שמורות ליורם פרקט מכירה והתקנה