הנצפים ביותר

דשא סינטטי לגינה

חושבים על תכנון הגינה? כאשר חושבים על תכנון גינה חשוב לקחת בחשבון התקנת דשא סינטטי?

התקנת דשא סינטטי חוסכת הרבה מאוד כסף. התקנת דשא סינטטי איכותי לגינה גדולה (כ40 מ”ר) נעה בין 8,000-10,000 ש”ח. מדובר בהשקעה חד פעמית שאחריה אין יותר השקעה שקיימת בדשא טבעי כמו מים ועלות גנן, דישון וריסוס, ניקוש עשבים, תיקון מערכת ההשקיה ועוד.

באיזה משתלות כדאי לרכוש דשא סינטטי?

מכיוון שמדובר במוצר תעשייתי שנמצא בתנאי אקלים לא קלים כגון: שמש קודחת, גשמים וכו, חשוב להקפיד על דשא סינטטי איכותי בעל סיבים עבים במיוחד ומומלץ לרכוש רק במשתלות שנותנות עליו אחריות ארוכה.

תהליך ההתקנה של דשא סינטטי:

הרבה מאוד אנשים חושבים שהתקנת דשא סינטטי היא פעולה קלה שלא מצריכה יותר מדי מיומנות. הם טועים: התקנת דשא סינטטי היא פעולה כירורגית המצריכה דיוק וחישוב כמו עומק הקרקע והזוויות השונות בה, גודל השטח, צורת השטח ועוד.

שלב ראשון בהתקנת הדשא: יש לדאוג ליישר את הקרקע ולנקותה ממזיקים וצמחים שונים. אחד האמצעים לניקוי הקרקע הוא ריסוס כנגד חרקים ועשבים שוטים היכולים לפגוע בדשא, לאחר הריסוס יש להמתין כשבועיים לפני תחילת העבודה.

השלב הבא הוא המילוי במצע כורכר שאחד מתפקידיו העיקריים הוא ניקוז המים בעת גשם למניעת הצפה. זאת עוד סיבה שצריך מתקין מקצועי שמבין בזוויות ניקוז גשם ובעומק הכורכר הנדרש. כמו כן נדרשת פה פעולה של השוואת הגובה של הקרקע לגובה הדשא הסינטטי.

לאחר מכן מגיע שלב הצמדת הכורכר. עוברים על הכורכר עם מכונה המהדקת אותו היטב ושמים עליו יריעות שחורות אשר נועדו להפריד את הכורכר מהדשא הסינטטי ולמנוע מהקרקע לעבור פוטוסינתזה שיאפשר צמיחת דשא. את היריעות השחורות מחברים לקרקע עם מהדקים עבים.

תיחום איזור הדשא בגינה:

לתיחום איזור הדשא מומלץ להשתמש באלמנטים טבעיים כגון חלוקי נחל המעניקים לגינה מראה יוקרתי וטבעי במחיר נמוך. חלוקי הנחל מגיעים בצורות וגדלים שונים שיתאימו לתכנון הגינה. חלוקי הנחל גם הם מאפשרים חיסכון ניכר במים ומתאימים היטב לדשא, עציצים או כל אלמנט טבע אחר. כמו כן חלוקי הנחל שומרים על טמפרטורת הקרקע.

בסוף תהליך ההתקנה ניתן להבריש את הדשא החדש על מנת להעמיד אותו בצורה שתיראה כמה שיותר טבעית.