הנצפים ביותר

דרישות מקדימות לקורס חשבי שכר

 

את חשבי השכר נוכל לראות בכל מקום עבודה החל ממשרד רואה חשבון ועד למפעלים וחברות ענק. תפקידו של חשב השכר הינו מהחשובים ביותר במחלקת הכספים והוא שותף מלא למהלכים הפיננסיים השונים בחברות והגופים בהם הוא עובד.

הדרך לתפקיד חשב שכר אינה פשוטה והיא מחייבת מעבר קורס חשבי שכר וכן מעבר בחינות מטעם לשכת רואי החשבון לישראל אשר הינה הגוף היחיד המסמיך חשבי שכר בישראל.

הלימודים במכללה למיסים


במסגרת קורס חשבי שכר עוברים התלמידים מגוון רחב של תכנים כגון דיני עבודה, דיני מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח פנסיוני, תפעול מערכות ותוכנות עזר ועוד. משך הקורס הינו כ 4 חודשים והוא משתנה בין מוסדות הלימוד השונים. מטרתו של הקורס הינה להכין את התלמידים למבחני לשכת רואי החשבון לישראל אשר למעשה יסמיכו סופית את התלמידים כחשבי שכר בישראל, בנוסף, בתי הספר מעניקים כלים מעשיים לעבודה בתחום חשבי השכר ובוגרי הקורס הינם מהמובילים במשק.

תעסוקה לאחר הקורס


בוגרי קורס חשבי שכר משתלבים במגוון רחב של מקומות עבודה בישראל החל ממשרדי רואי חשבון דרך חברות ועסקים קטנים ועד לתאגידים וחברות ענק. חשבי השכר משתלבים במחלקת הכספים או החשבונאות של החברה ועוסקים גם בנושאים כספיים ופיננסיים נוספים מלבד שכר העובדים בחברה. לא אחת מוצאים עצמם חשבי השכר מתקדמים בחברות בהן הן מועסקים ומתברגים בתפקידי מפתח הן בתחום החשבונאות והכספים והן בתחומים רבים נוספים.

דרישות מקדימות כדי להתקבל לקורס


חלקם של מוסדות הלימוד דורשים בגרות מלאה בעוד חלקם האחר של מוסדות הלימוד דורשים 12 שנות לימוד בלבד. בנוסף, ישנם מוסדות לימוד שאף דורשים רף ציונים במקצוע המתמטיקה אך מדובר במספר מצומצם מאוד של מוסדות לימוד. ברישום לקורס חשבי שכר אין דרישה לקורסים קודמים כגון קורס הנהלת חשבונות או קורס יועצי מס אך קורסים אלו יכולים להוות בסיס טוב ללומדים בקורס ולהקנות להם ידע ויתרון על פני שאר הסטודנטים בדרך לממוצע ציונים גבוה מאוד.

קורס חשבי שכר הינו ללא כל צל של ספק דרך בטוחה למשרה מעולה כמו יועץ משכנתאות. המשרות הינן מעולות בקרבתם של אנשים מעולים בחברות הטובות במשק. בנוסף, השכר הינו גבוה מהממוצע בשוק ומאפשר לעובד ליהנות לא רק מעבודה בסביבה טובה אם כי גם משכר הולם במיוחד. בנוסף לאמור לעיל נהנים חשבי השכר גם מאפשרויות קידום רבות כאשר השמיים הם הגבול ובהתאם ליכולותיהם יוכלו להגיע גם לתפקידים הבכירים ביותר במשק.