הנצפים ביותר

דגשים לרכישת רכב מיד שנייה בחדרה

קניית רכב מיד שנייה מחייבת ביצוע בדיקות קפדניות ובדיקה של כל המשתנים החשובים. הדבר חשוב במיוחד לאור העלייה בגיווח על מעשי הרמאות בתחום הרכב. הדיווח מתייחס למצב בכל הארץ, ובמיוחד באזורים שנחשבים לפופולאריים עבור רכישת רכבים, כגון חדרה. כיצד יודעים להבדיל בין מוכר אמין לבין לא אמין? ישנם מספר דגשים חשובים שיכולים לסייע לצמצם מקרים לא נעימים ולאבטיח כי נקבל הצעה אמיתית ומשתלמת.

קודם כל, תהליך הקנייה מתחיל מהכרות עם המוכר. המגעים יכול להיעשות מול מוכר פרטי או מול סוכנות. בכל אחד מהמקרים נדרשת גישה שונה ובדיקות אחרות. ישנם לא מעט הצעות למכירת רכב יד 2 בחדרה. סינון התחלתי יכול לעזור לנו להתמקד ברכבים שהכי רלוונטיים עברנו. לאחר שהחלטנו מה הרכבים שמעניינים אותנו נרצה להיפגש עם המוכר. בשלב הזה ישנן 2 אפשרויות: פנייה לאדם פרטי או לסוכן. במקרה והפגישה מתקיימת עם אדם פרטי, חשוב לוודא את זהותו ולאמת כי אכן מדובר ברכב שלו. ניתן לעשות זאת ע”י השוואת המידע המופיע על גבי רשיון נהיגה ותעודת זהות. בקשו גם לראות את רשיון הרכב כדי לוודא כי מדובר בבעלות אמיתית. השתדלו לקיים את הפגישה ישירות מול האדם המעוניים למכור ולא עם חבר, בן זוג או קרוב משפחה. במידה וזה לא אפשרי בדקו אם הבעלים המקוריים יכולים להיות נוכחים בפגישה. כאשר מדובר בסוכנות, אין צורך לאמת את זהות המוכר, אבל חשוב לקבל פידבקים על הסוכנות. שאלו אנשים, התעניינו אצל חברים ובדקו באינטרנט מה יש לאנשים להגיד. בעת הפגישה הקפידו לבקש לקבל בתב את כל מה שהובטח לכם על ידי הסוכן, כדי לוודא שאתם אכן מקבלים אותם במעמד הקנייה.

לא כולנו מכונאים מלידה ולכן חשוב לפנות לגורם חיצוני לבדיקת מצב הרכב. הציעו למוכר לפנות למכון בדיקה חיצוני לקבלת חוות דעת אובייקטיבית. כאשר מדובר בסוכנות הדבר עשוי להיות יותר בעייתי מאחר והם כנראה עובדים עם מכון שלהם. בכל קרה הדבר פחות רלוונטי במידה ומובטחת לכם תקופת אחריות הוגנת. במקרה של מוכר פרטי, קבעו ת הבדיקה במכון שאינו רחוק מהמוכר ונוח להגעה. במידה והמוכר מתנגד בתוקף לביצוע הבדיקה – הרי שמדובר בסימן מחשיד.

לפני סגירה סופית של העסקה בררו איזה תנאים לדגמים דומים של רכב קיבלו אנשים אחרים. ניתן למצוא את המידע ברחבי רשת האינרטנט בפורומים, קבוצות בפייסבוק, חוות דעת, ועוד. ככל שהדגם יותר פופולארי ומבוקש, כך יש עליו יותר חוות דעת ומידע באינטרנט. מהדגמים המובילים בחיפושים  ניתן לציין את: טויוטה קורולה, רנו פלואנס, יונדאי i35, יונדאי i25 למכירה, ועוד. בעזרת איסוף מידע והחלפת הצעות עם אנשים אחרים תוכלו להבין אם ההצעה שקיבלתם אכן משתלמת.

פרט חשוב נוסף הוא החוזה. בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם בסוכנות, חשוב לקרוא אותו היטב ולוודא כי כל הסעיפים מובנים לכם ומוסכמים עליכם. על החוזה להיות מנוסח באופן ברור, לכלול את הפרטים המלאים של שני הצדדים, המחיר, תאריך, סוג ודגם הרכב, שנת ייצור. במקרה של סוכנות גם חשוב לוודא כי כל המבצעים, ההטבות והאבטחו שנתנו לכם מופיעות על הנייר.