הנצפים ביותר

דגשים לבחירת תכשיטים לגבר

אם חשבתם שרק נשים אוהבות לקשט את עצמן, מסתבר שטעיתם. יותר ויותר גברים נוהגים “להתאבזר” בתכשיטים ואקססוריז למיניהם, ונראה שהטרנד הגברי החדש ימשיך לצבור תאוצה. מה מיוחד בתכשיטי גברים, מה מבדיל אותם מאלה של המין היפה ומה מאחד? תכשיטים לגבר אמנם משתייכים לקבוצת המותרות וכביכול משרתים את אותה המטרה כמו תכשיטי נשים, אם זאת, קיימים הבדלים מהותיים בין שני התחומים.

מראה התכשיט – להבדיל מתכשיטי נשים, תכשיטים לגבר מתאפיינים במראה כבד ומאסיבי יותר. גברים מעדיפים לנעוד צמידים ושרשראות, תוך כדי שלנשים יש גם את הפריבילגיה להתקשט בעגילים, תליונים וטבעות (למרות שגם לא מעט גברים שמים טבעות, אמנם אלה טבעות מאסיביות עם נוכחות רבה).

חומר – זהב, כסף ופלטינה הם חומרים נפוצים בתכשיטים לגבר. שרשרת כסף או זהב בולטת מסוגלת לשפר את ההופעה ולהקנות מראה מסוגנן ומשדר כוח בשילוב עם הלבשה מתאימה. אך כאשר מדובר בצמידים, החומרים המחמיאים הם עור, נחושת ופלדה. חוק האצבע קובע כי תכשיטי גברים לא אמורים להיות זוהרים ונוצצים, על כן גברים רבים בוחרים בצמידי עור בשילוב אלמנטים עשויים מחומרים כגון נחושת, אבני אוניקס או מתכת. אוניקס היא אבן מיוחדת במינה אשר הפכה לפופולארית בתקופה אחרונה ועושים בה הרבה שימוש בייצור צמידים, שרשראות ואביזרי אופנה הן לגברים הן לנשים. צמיד אוניקס הוא אביזר יפה ומיוחד לגבר שרוצה להוסיף טאץ’ אופנתי להופעה אך לא מעוניין בתכשיטים בולטים מדי.

סוג התכשיט – חלק מהגברים אוהבים לקשט את עצמם יותר וחלקם נוטים להתקשט פחות. בשני המקרים, צורה וסוג התכשיט (צמיד, שרשרת, חפתים וכדומה) הם הגורמים המכריעים. כאשר גבר בוחר לשים צמיד על היד, השאיפה שלו היא להדגיש את האופי הגברי שלו ולהקנות יותר ביטחון ונוכחות למראה החיצוני. לכן, צמיד עור לגבר הוא אופציה מעולה: עור הוא חומר לא מבריק ולא נוצץ, הוא נפוץ בתכשיטים לגבר וגם נראה מעולה בשילום עם הלבשה נכונה. כאשר בוחרים צמיד עור, עדיף ללכת לכיוון עור מקורי, אך אפילו סינטטי ייראה טוב – חוץ מזה, צמיד שהוא דמוי עור הוא פתרון מעולה לגברים טבעוניים או כאלה שבוחרים לא ללבוש בגדים ואקססוריז עשויים מעור.

מחיר – תכשיט לגבר לא בהכרח חייב להיות יקר, במיוחד כשמדובר בתכשיט אופנה ולא יוקרה. חומרים כגון עור או פלדה עולים הרבה פחות מכסף או זהב, ולכן צמיד עור לגבר מהווה תמהיל משתלם במיוחד של סגנון נהדר ומחיר לכל נפש. כאשר מדובר בתכשיטי גברים, תמיד כדאי לזכור שהמטרה היא ליצור מראה כריזמטי וגברי, ללא אווירה צעקנית – גבר העונד הרבה תכשיטים כבדים ונוצצים עלול לשדר תחושה של חוסר ביטחון עצמי. צמיד עור בודד, או שרשרת לא בולטת במיוחד, לאומת זאת, מסוגלים לתרום הרבה למראה החיצוני.