הנצפים ביותר

דגשים חשובים בתכנון חשמל חכם, גם אם כבר בחרתם ספק.

 

דגשים חשובים בתכנון חשמל חכם, גם אם כבר בחרתם ספק.

בית חכם הינו מערכת שליטה חכמה בתצרוכת החשמל . מערכת ניהול חכמה המבצעת שליטה מסודרת על תצרוכת חשמל בבית ולכן זו מערכת חשובה וחסכונית ולא מערכת בזבזנית.

חברות השירות השונות וספקי ציוד מערכת בית מוכרות בקרים לבתים חכמים, מתכנתות ומגדירות תרחישים. יש לקוחות הנוטים לחשוב ששרות זה כולל תכנון חשמלי של בית חכם, בעוד שתכנון חשמלי נעשה ע”י מהנדס חשמל שבחרתם שיעבוד בתאום עם האדריכל וחברת “בית חכם”. כשם שהאדריכל ולא קבלן השלד מתכנן את הבית, כך גם לא חשמלאי או המתכנת של חברת בית חכם מתכנן את מערכות החשמל לבית, בהעדר תכנון מנוסה של משרד תכנון חשמל, התשתיות בבית עשויות לאכזב. ללקוחות בתים חכמים דרישות מיוחדות, יועץ חשמל לבית צריך לחשוב על הלקוח ועל צרכיו המגוונים, להסתמך על ניסיון רב והכרת המוצרים הקיימים בשוק. משרד תכנון חשמל מנוסה מביא לחיסכון בעלויות ההתקנה ובנוסף מאפשר השוואה בין החשמלאים וספקי והציודים ועוזר ללקוח להצליח בבניית הבית בנוחות וביטחון. תכנון חשמל חכם ע”י יועץ חשמל מביא לתועלת והנאה למשתמשי בית חכם.

אז מה זו מערכת בית חכם?

כיצד מבצעת המערכת ניהול צריכת חשמל בבית? מערכת בית חכם הינה מערכת ממוחשבת המנהלת תאורה ומיזוג בבית ומחוברת לגלאים באזורים השונים. בנוסף- המערכת כוללת טיימרים חכמים המנהלים כל מעגל תאורה או מיזוג ע”פ זמנים שונים. חלק מהגלאים הינם בעל בקרת בהירותהמאפשר לבצע בדיקת רמת התאורה בכל מקום ולהעביר את המידע למערכת. שילוב גלאים במערכות הבית החכם אפשר לבצע תהליך זיהוי של כל אדם באזור שונה בבית ולהפעיל/לכבות את מוצרי החשמל על פי הצורך בהם. חיישני התנועה מעדכנים את המערכת על המצאות האדם באזור כלשהו בבית. המערכת מבצעת חישוב הכולל את השעה או את רמת התאורה באותו אזור ואז היא מחליטה על שימוש בתאורה/הדלקת או כיבוי מזגנים וכו’. לדוגמא- אם המזגן דולק בחדר בו אין נוכחות מזה 5 דקות, המזגן יכבה לבד, אם המערכת מזהה שהבוקר עלה והתאורה בחדר מעבר לרמה מסוימת היא תכבה את התאורה באותו אזור וכן הלאה.

עלות מערכת בית חכם  עומדת בממוצע על סך של 25,000 ש”ח כולל מערכת שליטה וגלאים. כמובן- ככל שהבית גדול יותר, מחיר המערכת עולה אבל-זמן ההחזר הכספי יורד. ניתן לבצע חישוב מדויק לכל בית באמצעות אתר חברת חשמל, הממוצע אינו נוגע בהכרח לסוג הציוד בבית אלא לניהול נבון של תזמון ציוד החשמל וכיבוי המערכת ברגע שאין בה שימוש.Â