הנצפים ביותר

גריל גז- לצליית בשר משובח

כללים לצליית הבשר

גריל גז מסייע לכם לצלות את הבשר כראוי, ובתנאי שבחרתם את הגריל הנכון, אחרת צפו לאכזבה בטעמו של הבשר. בקניית הגריל יש מספר כללים שחשוב לשים אליהם לב. מוכנים? קחו נשימה לפני הקריאה, בתקווה שהתיאבון ייפתח לכם מיד…כלל ראשון נוגע לעוצמת הגריל. 15 “בטו” לסמ”ר הוא המינימום כדי לצלות את הבשר כראוי. כלל שני נוגע לאש הכחולה שאמורה להיות חלק מהגריל. אם הלהבה תהיה צהובה היא תעיד על צלייה שאיננה טובה! משמעות הדבר שהבשר רק התחמם, והפך לפיח מכוער, בעוד האש הכחולה שנוצרת בשריפה היא מושלמת כשהיא נמצאת למטה.

בידוד האש, איסוף השומן וחומר המנגל

כלל שלישי וחשוב לא פחות! גריל גז צריך להיות מבודד מהאש. אין לאפשר לאש לנוע מתחת לבשר, יש להשתמש בכיסוי ברזל מעל האש המחממת או ליצור בידוד עם אבני מנגל. אם אינכם מעוניינים בבשר שרוף, אל תצרו מגע ישיר בין הבשר לאש החמה. במילים אחרות- לעולם אל תצלו בשר על אש חשופה. כלל נוסף הוא כלל המגירה שחייבת לאסוף את השומן. הניחו חול ים על נייר כסף בתוך המגירה כדי שתסלק את כל מה שמיותר. המנגל צריך להיות עשוי מנירוסטה ולא מפח. נירוסטה 430 נחשבת טובה וזולה יותר. מי שיאמר לכם אחרת, משקר ומנסה למכור לכם דבר אחר.  

רשת, להבות ובידוד ואיש המנגל

כלל נוסף נוגע לרשת הצלייה של גריל גז – הרשת צריכה להיות מאסיבית כדי להעביר את החום לבשר בדרך הקצרה ביותר. חשוב שגודל הרשת יהיה גדול דיו. החום המוקרן באופן שווה כלפי הרשת של הגריל הוא שעושה את העבודה. עבור צלייה אחידה חשוב לפזר באחידות את הלהבות מתחת למנגל. כמו כן, ארובה היא דבר חשוב! הארובה מבודדת את העשן מהסביבה ומעלה אותו. ראוי לציין שהארובה מייקרת את המנגל, אך היא יעילה כי היא אוספת את האוויר ושואבת אותו גם מסביב. חשוב לא פחות! דאגו לאיש שממנגל. הוא צריך צל!!! אל תענו אותו בחום, אין סיבה שהוא ינשום עשן, הרי בזכותו אתם אוכלים בשר טרי וטעים, הרבה לפניו…