הנצפים ביותר

גריל גז – ו”הנפנוף”

ישנו ויכוח גדול מאוד בקרב חובבי הבשר בישראל על אופי ההכנה או יותר נכון על אופי הציוד שיש להשתמש בו על מנת להכין את הבשר בצורה המושלמת. אין צורך לציין שחובב הבשר הישראלי מעדיף לעשות אירועי על האש כאשר חומר הבערה הוא הפחם. הפחמים הם חומר גלם נפוץ כל כך עד שלעתים נדמה לנו שהם החומר היחיד. תתפלאו לשמוע אבל למשל בארצות הברית, לעתים נדירות תראו אנשים מרוקנים את חתיכות הפחם השחורות לתוך גוף מתכתי ומנסים להדליק אותן. הפחמים שהופכים לגחלים נפוצים מאוד בארץ שלנו, אבל בהחלט לא בכל העולם. במדינות רבות נהוג להשתמש דווקא במה שמכונה גריל גז. הכוונה היא למבנה מתכתי שמתחת לרשת שלו לא מניחים חומרי בערה. מתחת לרשת שלו ישנם חלילים אורכים מחוררים שבהם זורם גז שניתן לשלוט על העוצמה שלו ובהתאמה לשלוט על עוצמת האש. זוהי דרך מקובלת מאוד לצלות בשר ובמידה וראיתם בסרטים בר בי קיו משפחתי אמריקאי טיפוסי, רוב הסיכויים שזה המתקן שעשו בו שימוש לצורך צליית הבשר.

האם גריל גז פוגע בטעם הבשר?

השאלה הזו היא שאלה ששואלים אותה פעמים רבות אלו שמכורים למנגל הביתי. תתפלאו לשמוע כמה פרימיטיבי הוא נראה לאנשים ממדינות זרות. מאחר ועל טעם וריח אין מה להתווכח, אנחנו מזמינים אתכם להתנסות בעצמכם. האמת היא שאין שום הבדל בטעם. אם כבר יש הבדל, הוא לטובת הגז. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלעתים קרובות מדי, טעם הבשר מושפע מכימיקלים בהם עושים שימוש לצורך הדלקת הפחמים. כל מי שאי פעם טעם בשר שמדיף ניחוח בנזין או דלק מוצק יודע למה אנחנו מתכוונים. זה לא טעים, זה לא נעים וזה מאוד, אבל מאוד לא אקולוגי.

היתרונות של גז על פני פחם

קודם כל כשעושים שימוש בגז, נמנעים מהלכלוך. לא נוצר אבק ולכן לא שואפים חומרים מסוכנים לריאות. בנוסף לכך, מדובר על מנגל רב פעמי. נסו לחשוב כמה מנגל פחמים קניתם וזרקתם במהלך החיים שלכם. אנחנו מנחשים שמדובר על עשרות. כמה חבילות פחמים יצא לכם לקנות? כמו כן כשמדובר על אירוע רב משתתפים, שטח הצלייה של מנגל פחמים פשוט אינו מספיק ולכן קונים עוד אחד ולפעמים גם עוד אחד. גריל גז הוא לרוב בעל שטח צלייה מכובד יותר מאשר מנגל רגיל וכך הוא מייתר את הצורך ברכישה בלתי פוסקת של ציוד. ואם זה לא מספיק, אז בדגמים המודרניים, ישנם מתקני צלייה מסתובבים, בגבהים שונים, בטמפרטורות שונות, בעלי שטחים שונים וכיו”ב. מדובר על מכשירים נוחים מאוד לניקוי ולצלייה וכאלו שניתן מאוד בקלות לשלוט על הטמפרטורה שלהם וזאת בניגוד למנגל פחמים. זו ללא ספק הדרך החסכונית, היעילה הטעימה ביותר להכנת בשר על האש. בתיאבון ושיהיה לכם פיקניק טעים.