הנצפים ביותר

גם בצנרת ביוב חדשה יש מה לראות

גם בצנרת ביוב חדשה יש מה לראות

מאז שהומצאה הטכנולוגיה המאפשרת לבצע צילום קו ביוב זכתה הטכנולוגיה הזו לשימושים רבים. עיקר הטכנולוגיה מבוסס על מצלמה אטומה למים המחוברת אל כבל באמצעותו היא מקבלת חשמל ומעבירה את הצילום אל יחידת הצפייה וההקלטה. מערכת צילום קו ביוב עובדת בדיוק כמו מצלמת אבטחה קרי מערכת צילום במעגל סגור, ולכן יש המכנים צילום קו ביוב גם בשם צילום צנרת CCTV  – ראשי תיבות של טלוויזיה במעגל סגור. עם הזמן השתכללו גם אמצעי הצילום וכיום מלבד מצלמת הדחיפה ישנן מצלמות רובוט המאפשרות צילום רציף של למעלה ממאתיים מטרים בקטע צילום אחד. בנוסף, היות שהרובוט הקטן ביותר שמשמשים בו בישראל לצילום קווי ביוב מצלם רק קווי ביוב בקוטר מינימלי של 4 צול (כ-10 ס”מ), במקרה של צנרת בקוטר קטן יותר משתמשים רק במצלמת הדחיפה הידנית.

צילום צנרת ביוב חדשה

מפני מספר שנים, עם התעוררות בתפיסת איכות הסביבה והשמירה על הטבע, הועבר חוק המחייב את הקבלנים לצלם את כל קווי הביוב כדי להוכיח את תקינותם ואת אטימותם לפני שהם מקבלים טופס אישור אכלוס. צילום צנרת של קווי ביוב חדשים מאפשר לזהות שהקווים תקינים ובייחוד שחיבורי הצינור תקינים – היות שחיבור בין צינורות הביוב נעשה כחיבור של זכר ונקבה וגומיית איטום ביניהם, כבר קרו מקרים רבים בהם בהידוק הצינורות הגומייה ברחה ממקומה, כלומר הצינור לא יהיה אטום בנקודה זו, ויש סכנה של זליגת מי הביוב אל מחוץ לצינור וחלחול מי הביוב עד למי התהום, מה שיכול לגרום לזיהום מי התהום. צילום קו ביוב חדש מאפשר לזהות תקלות שכאלה מבעוד מועד ולתקן את התקלות עוד בזמן החפירה.

צילום צנרת ביוב ישנה

ישנם מקרים שבהם מבצעים צילום ביוב ישן כטיפול מונע – יש עיריות שמבצעות צילום של כל קווי הביוב בעיר אחת ל-5 שנים כדי לעקוב על מצב הצנרת, לזהות מראש תקלות קטנות שניתן יהיה לתקנן בהשקעה קטנה יחסית – תיקון סדק בצינור ביוב יכול להיעשה בשיטה של ללא חפירה ולעלות כמה אלפי שקלים בודדים ואפילו פחות, אולם אם לעומת זאת הסדק יהפוך לשבר אזי תיקון שכזה ללא חפירה יכול לעלות עשרות אלפי שקלים, במידה ומצב הצנרת עדיין מאפשר לבצע תיקון צנרת ללא חפירה.