הנצפים ביותר

גיבוי בענן לקבצים במחשב

מחשוב ענן מציע לבעלי אתרים אפשרות לאחסן לא רק את האתר שלהם אלא גם את כל הנתונים של האתר, כולל שמות משתמשים רשומים, כתובות דוא”ל, קבצים שהועלו לאתר ועוד.

הקמה של אתר אינטרנט לא מסתיימת בתכנות ועיצוב שלו ורכישת דומיין. כאשר רוצים “לשגר” אתר ברשת האינטרנט, צריך גם לרכוש שטח אחסון. אחסון של אתרים קשור לתחום מחשוב ענן והוא מתבצע על ידי אחסון של האתרים על שרתים מיוחדים. כל אתר מקבל שרת עצמאי.

מחשוב ענן וגישה לאתר

אם כן, מחשוב ענן הוא טכנולוגיה איתה ניתן לפרסם אתר חדש ברשת האינטרנט ולהפוך אותו לאתר זמין ונגיש לקהל הגולשים. האם הגולשים ייחשפו לאתר? זה כבר תלוי בקידום ופרסום שבעלי האתרים בוחרים לעשות; ככל שישקיעו סכומים גדולים יותר בקידום ובפרסום של האתרים, כך יגדל מספר הגולשים שנחשפים אליהם ויגלשו בהם.

אבל המחשוב הזה לא חשוב ושימושי רק ברמה של הגולשים. גיבוי ענן הוא פעולה נפוצה בקרב בעלי אתרים שבעזרתה הם יכולים לגבות את כל הנתונים החשובים שיש באתר, וגם את אלו שלכאורה הם פחות חשובים. אלו שבבעלותם אתרי אינטרנט יכולים לגבות על ענן את כל המידע שירצו, כולל תכנים וקבצים שהועלו לאתר, שמות וסיסמאות של משתמשים רשומים וכן הלאה.

בחירת גיבוי ענן

על מנת שהאתר ירוץ מהר וכדי שהתכנים בו יעלו מהר, חשוב לבחור שטח אחסון מתאים. ככל שהשטח גדול יותר, כך האתר מהיר יותר וחוויית הגלישה טובה יותר.

באשר לבעל האתר, עליו לבחור גיבוי ענן שיציע לא רק חוויית גלישה טובה למבקרים באתר אלא גם גיבוי של כל הנתונים שהוא רוצה שתהיה לו שליטה עליהם או גישה אליהם. בחירת הגיבוי צריכה להיעשות על ידי בחינת כמות המידע שיש באתר ושרוצים לגבות אותו וגם לפי גידול משוער של התוכן באתר שיהיה צריך לגבות בהמשך.

למזלם של בעלי האתרים, בחירת אחסון כזה או אחר אינה מחייבת אותם לכל החיים. בכל עת, בעלי האתרים יכולים לבחור גיבוי ענן אחר. יש לציין כי מחשוב ענן הוא תחום מפותח מאוד שיכול להציע שטח גיבוי עצום לכל אתר. כך קורה מצב שבו יש תחלופה גבוהה של שרתי ענן לאתרי אינטרנט; אתר חדש וקטן מתחיל עם שטח אחסון קטן וכאשר האתר גדל מגדילים את השטח.

כמובן שמחיר גיבוי בענן משתנה בהתאם לשטח הנדרש. כמו כן, כל חברה המספקת שירות שכזה מציעה מחירים שונים. הפרמטר החשוב ביותר לבחירה הוא רמת האבטחה כיוון שהיא זו שתגן על הנתונים שנשמרים. אם רוצים לגבות נתונים של אתר ולהגן עליהם מפני גורמים זדוניים, יש לבחור בחברה שיכולה להציע שירותי מחשוב ענן בעלי אבטחה גבוהה.

פורסם על ידי עידן שלומן, מומחה לשיפור מיקומי האתר במנועי החיפוש, שותף בחברת Signup קידום אתרים.