הנצפים ביותר

ג’ומלה או וורדפרס – מה עדיף?

מערכות וורדפרס וג’ומלה מציעות בניית אתרים מהירה וגם אחסון אתרים נוח וחסכוני יותר. שתי המערכות מצוינות, אבל איזו מהן עדיפה? הנה מידע שיעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה עבורכם.

היום, כבר לא צריך להיות מומחה בתחום הגרפיקה ובתחום ההתכנות כדי לבנות אתר סטנדרטי. כמובן ששפות תכנות עדיין נחוצות כיוון שבעזרתן אפשר לבנות אפליקציות לאינטרנט וגם לעשות מנגנונים מיוחדים לאתרי אינטרנט. אבל, מערכות כמו וורדפרס וג’ומלה הפכו לנפוצות ביותר עבור כל מי שרוצה לבנות אתר פשוט יחסית, ולא מה שנקרא להמציא את הגלגל.

אחסון אתר ג’ומלה

אתרי ג’ומלה הם אתרים פשוטים, הבנויים בעזרת תבניות ותוספים. היות והם פשוטים מאוד, אחסון אתר ג’ומלה הוא נוח ולא יקר, כיוון שהם לא זקוקים לשטח אחסון גדול. כמו כן, בגלל הפשטות שלהם, יש לאתרי ג’ומלה זמן ההרצה וההעלאה קטן, מה שמשפיע על חווית הגולשים באופן חיובי.

אחסון וורדפרס

כמו במקרה של ג’ומלה, גם אחסון וורדפרס הוא בדרך כלל חסכוני יותר, כי גם אתרים הבנויים על מערכת וורדפרס הם פשוטים יותר והרבה פחות “כבדים”.

בשתי המערכות האלה, האחסון הוא דבר פשוט מאוד. אפשר לעשות את זה בקלות דרך המערכת עצמה, על ידי רכישת דומיין עצמאי ושיוך שלו לאתר שבונים. לאחר מכן, ובעבור תשלום שנתי על הדומיין ותשלום נוסף (חודשי או שנתי) עבור האחסון, יש אתר באוויר!

אם כן, אפשר לראות שמערכת וורדפרס ומערכת ג’ומלה שתיהן טובות מבחינת עלויות וגם מבחינת האחסון. שתיהן מציעות אתרים פשוטים שבעליהם יכולים לעדכן או לשנות לפי צורך ומתי שירצו. ולכן נשאלת השאלה, האם האחת טובה יותר מהשנייה? באיזו מערכת כדאי לבחור כאשר רוצים לבנות אתר חדש?

את היתרונות והחסרונות של כל אחת ממערכות ההפעלה האלה אפשר לתמצת כך:

וורדפרס היא מערכת שיש לה עקומת למידה פשוטה יותר. החיסרון שלה הוא שהיא פחות גמישה.

מערכת ג’ומלה היא מעט מסובכת יותר ומורכבת, ולכן מצריכה זמן למידה רב יותר. היתרון שלה הוא הגמישות הרבה שיש לה.

מהאמור לעיל, כל אחת מהמערכות היא יעילה יותר עבור שימושים אחרים. אם אתם רוצים לבנות אתר פשוט בעצמכם, למשל בלוג או אפילו עמוד נחיתה בודד, וורדפרס היא הבחירה הנכונה עבורכם. לעומת זאת, אם יש לכם גישה טכנית גבוהה ואם אתם רוצים לבנות אתר שהוא יותר מורכב ולהשיג גישה למגוון אופציות בעת בניית האתר, ג’ומלה היא המערכת המתאימה לכם.

עדיין לא בטוחים? בחנו את הנקודות הבאות שיעזרו לכם לבחור:

  • גודל ושטח האתר הדרושים לכם
  • גמישות מבחינת עימוד, עיצוב, תוספים וכדומה
  • מידת ה”ידידותיות” של האתר עבורכם ועבור הגולשים
  • תמיכה מצד הנהלת המערכת או קהילת המפתחים/משתמשים