הנצפים ביותר

בריכות נוי-במרחב הנוחות שלכם

בשעה טובה עברתם לבית פרטי עם גינה נעימה. השאיפה ליצור בגינה מרחב נעים לשהייה כוללת אפשרויות רבות, וכיום מבחינת עיצוב גינות יש לא מעט הצעות וסגנונות. אחד הדברים שתמיד כדאי ליצור בגינה הוא בריכות נוי. בריכת נוי עשויה לשפר משמעותית לא רק את מראה הגינה, אלא גם ליצור אווירה נעימה ומרגיעה. כמו בכל מקום שבו יש מים, נוכחות מים בחצר הבית עשויה ליצור תחושה טובה שתשפיע על כל בני הבית וגם על מי שפוקד אותו. אין הכרח לבנות בריכה גדולה כדי ליצור את האפקט הרצוי, ועל כך במאמר הבא.

מה זה כולל?

בריכות נוי חדרו לחיינו בשנים האחרונות ביתר שאת, עם התגברות המודעות לעיצוב כל חלקי הבית כולל גינות ומרחבים פתוחים. בריכות הנוי מהוות כאמור לא רק אלמנט עיצובי, אלא גם אלמנט מרגיע ומדכאן תרומתן הרבה. כדי להקים בריכת נוי בחצר הבית או במרפסת יש לקחת בחשבון כמה היבטים. הדבר הראשון שנביא בחשבון הוא כמובן גודל הבריכה. בריכת נוי לא חייבת להיות גדולה, וחשוב לא ליצור בריכה גדולה מדי שתשתלט על כל החלל.

מיקום

שיקול אחר הוא מיקום הבריכה. עדיף למקם את הבריכה בקרבת מוקד הישיבה בגינה, כדי שנוכל ליהנות מנוכחותה, מרעש המים ומהמראה שלה. עוד כדאי למקם אותה בקרבת עצים שיצלו עליה, לפחות בחלק משעות היום. שמש ישירה תביא לצמיחה של ירוקת ואצות במים, מה שיחמם את המים, ייצור עכירות ויביא לכך שהדגים לא ישרדו בה. כדאי לוודא שיש נקודת חשמל בקרבת הבריכה כדי שנוכל להתקין תאורה מתאימה שתאיר את הבריכה בלילה, מה שייצור אפקט מרהיב.

כל המוסיף גורע

יש לזכור כי לבריכה נחבר משאבה שתכניס חמצן למים ותמנע התפתחות ירוקת וגם אותה נרצה לקחת בחשבון בבחירת המיקום. מבחינת העיצוב ניתן להוסיף סלעים, אבנים, צמחי מים וכמובן דגי נוי, אולם תמיד כדאי להימנע מעומס. בריכה קטנה תוכל להכיל מעט דגים וכדאי ליצור עבורם מרחב מתאים עם צמחייה מתאימה. ככל תשמרו על הבריכה הנקייה מלכלוך ותמנעו מעומס מיותר כך תוכלו ליצור אפקט טבעי ונעים יותר.