הנצפים ביותר

בלט דיסק – כאבי גב ודרכי הטיפול בהם

בלט דיסק הוא מצב רפואי היכול לגרום לכאבים ולחוסר אונים אצל הסובלים ממנו. בניגוד לפריצת דיסק, הכוללת פגיעה קשה בסחוס המפריד בין חוליות עמוד השדרה, הטיפול במצב של בלט דיסק הוא קל יותר, וכולל תוצאות ואחוזי הצלחה טובים יותר.

ראשית, מה הוא בכלל בלט דיסק?

בלט דיסק הוא השלב הקל יותר והמקדים לפריצת דיסק. עמוד השדרה שלנו, אשר נועד לתת לנו גמישות מירבית וחופש פעולה, מורכב מחוליות שונות, אשר מופרדות זו מזו על ידי סחוס בין חולייתי. זהו הדיסק, אשר דומה במאפייניו לסחוס הקיים במכל המפרקים אשר בגוף האדם.

מצב של בלט דיסק נוצר כאשר המעטפת של הדיסק נחלשת בעקבות פגיעה, ניוון או עיוות כזה או אחר, ובשל הלחץ המופעל על עמוד השדרה, החומר ממנו מורכב הדיסק נדחק החוצה ממקומו.

בשל דחיקה זו, יכול הדיסק ליצור לחץ על עצבים שונים העוברים דרך עמוד השדרה וכך לגרום לכאבים חדים, אשר יכולים להיות מורגשים נקודתית באזורים שונים בגב, אך גם בחלקים שונים של הגוף, אליהם מגיעים העצבים עליהם לוחץ הדיסק.

בלט דיסק כזה, אשר יכול לגרום לתחושות כאב קשות ולחוסר אונים בשל מגבלות התנועה שהוא גורם ללוקים בו, שונה מפריצת דיסק בכך שבמקרה זה המעטפת החיצונית של הדיסק עצמו לא נפגעת. בפריצת דיסק, לעומת זאת, המעטפת נפגמת בצורה כזו שהחומר הג’לטיני אותו מכיל הדיסק פורץ החוצה. במסיבה זו, נחשב בלט דיסק למצב קל יותר.

האם ישנו טיפול למצב של בלט דיסק?

הטיפול הנפוץ ביותר במקרה של בלט דיסק הנו טיפול משולב הכולל שימוש בתרופות אנטי דלקתיות בשילוב עם טיפול פיזיותרפי קלאסי. הטיפול הפיזיותרפי יורכב בדרך כלל מסדרות של מתיחות, עבודה על שרירים מסוימים, ותרגילים מותאמים. כל אלה, בשילוב עם אלקטרותרפיה, יוכל להפחית את הלחץ שמופעל על העצבים בשל בלט הדיסק, וכך ייתן להם את ההזדמנות לחזור לעצמם ולהשתקם.

על מנת למנוע חזרה של התקפי כאב הנובעים ממצב של בלט דיסק, מומלץ להישמר מהרמה של משאות כבדים, לשבת בצורה נכונה, ולהשתדל שלא לשבת שעות ארוכות מבלי לנוח לעתים קרובות.