הנצפים ביותר

בין ה-DO ל-Don’t – טעויות נפוצות במבחן TOEFL

למרות שכל מבחן  TOEFL בנוי מקטעי טקסט, שמע ומשימות כתיבה שונות בנושאים שונים, ישנן כמה טעויות נפוצות החוזרות על עצמן בקרב מי שעבר מבחן ה TOEFL ברחבי העולם. הכנה נכונה לקראת מבחן TOEFL כוללת התמקדות בטקסטים אקדמאים, תרגול בעזרת מבחני טופל ישנים וקריאה וכתיבה באנגלית – הכנה נכונה זו תסייע לכם להימנע מטעויות אלו. ובינתיים, הרי כמה מלכודות שמהן כדאי להימנע.

  1. 1.טקסטים לא גמורים: נבחני טופל נדרשים לכתיבה וסגנון של טקסטים ברמה אקדמית. לקראת מבחן TOEFL כדאי לשכלל את היכולת להביא לידי ביטוי רעיונות שונים, תוך יצירת מבנה נכון ונהיר למאזין (בקטע הדיבור) או לקורא ( בקטע הכתיבה).
  2. 2.שימוש בקיצורים וראשי תיבות: חשוב מאד לזכור שכל חלקי מבחן TOEFL בודקים כיצד אנחנו מתנסחים ברמה אקדמית ולא ברמה יומיומית. שימוש בקיצורים כמו U במקום YOU לדוגמה אינם מתאימים לרמת האנגלית הנבדקת על ידי מבחן TOEFL ולכן חשוב לזכור לכתוב כל מילה בצורתה המלאה ולא המקוצרת.
  3. 3.ניקוד נכון של משפטים: בכתיבת התשובות במבחן טופל לא מומלץ להשתמש בשלוש נקודות, סימני שאלה מרובים (???) או סימני קריאה בסוף משפט.
  4. 4.שימוש בסלנג: רוב האנשים מורגלים להשתמש בסלנג אנגלי באופן יומיומי – בין אם מדובר במשלוח הודעות טקסט או בהתבדחות עם חברים. חשוב לזכור שמבחן טופל בודק את יכולתנו להתנסח באופן אקדמי ולהתאים את עצמנו לשפה האוניברסיטאית. מומלץ שלא להשתמש במילות סלנג או בקיצורי סלנג במהלך פרק הדיבור של מבחן TOEFL ורצוי לא לשלב סלנג בחלקי הכתיבה ובניסוח תשובות לשאלות.
  5. 5.אין צורך להשתמש רק בשפה גבוהה: למרות שהשימוש בסלנג לא מומלץ בכל חלקיו של מבחן TOEFL אין צורך להשתמש במילים גבוהות מדי שאינן מובנות לנו. חשוב לסגל דיבור טבעי או ניסוח בכתב שיהיה לנו מובן וקל ולא להתאמץ ולנסות להרשים על ידי מילים גבוהות ומסובכות.
  6. 6.אין צורך להאריך: כתיבה נכונה או ניסוח בעל פה של רעיון, צריך להיות מפורט ולהכיל את כל מרכיבי התשובה, אך גם לדעת להביא את הרעיון לידי ביטוי בדרך מהוקצעת ומאורגנת, לכן חשוב לתרגל מראש כיצד לנסח את התשובה או את החיבור תוך הימנעות ממשפטים שחוזרים על אותו הרעיון שוב ושוב ומ”מריחה” מיותרת של הטקסט.  
  7. 7.אין צורך ללמוד בעל פה: מבחן TOEFL אינו דורש למידה בעל פה של טקסטים. אין צורך לנסות וללמוד בעל פה תוך כדי הבחינה את הטקסט המוצג לפנינו אלא להבין את הרעיון הכללי ולעקוב אחר מילות מפתח ופרטים חשובים.

אימון הכולל סקירת מבחנים ישנים, שיחה ודיבור, כתיבה והתנסחות והאזנה לדוברי אנגלית יוכל לסייע לנבחן להתרגל לרמת האנגלית המבוקשת במבחן טופל ולהימנע מטעויות אלו. לבסוף, חשוב לזכור שראש שקט, בטחון עצמי ומצב רוח רגוע וממוקד יסלקו את הטעויות הצידה ויקרבו אותנו להצלחה המיוחלת.