בטיחות בהסעות
אחד מהמקומות המסוכנים ביותר היום, הוא לא יער ירוק עד המכיל בתוכו חיות אקזוטיות מסוכנות, לא שטח פראי ומדברי שיש להימנע מלהיכנס אליו ולא שטח קרחוני עם טמפרטורות מקפיאות עצמות. תתפלאו אבל האזור הזה נמצא מסביבנו ואנו שוהים בו כמעט בכל יום – זהו הכביש.
הקטל בדרכים מהווה נקודה כואבת שמידי שנה מראה הסטטיסטיקה את המספרים העגומים של ההרוגים בתאונות. זאת אחת הסיבות שברמה הטכנולוגית שוקדים מהנדסי החברות המובילות על שלל אמצעים טכנולוגים שונים להטמעה ברכבים הקיימים.
בעבר, יכולת הספיגה של הרכב הייתה העיקרית שאליה היו פונים חברות הרכב על מנת להציג יכולת מרשימה של התמודדות את מול התנגשות באובייקטים או חס ושלום בהולכי רגל – הכוללים מנגנוני קריסה שונים ועוד.
עם התפתחות הטכנולוגיה, היכולות החדשות מאפשרות למכוניות החדשות להיות “חכמות” ולתפקד פעמים רבות עבור הנהג או להתריע בשבילו. המגמה החדשה מושכת את הכיוון לאוטומציה שמטרתה לאפשר תיקונים לטעויות אנוש מוכרות.
אחת מהמערכות הראשונות שהפכו למוכרות כל כך ונכנסו אט אט לשימוש במכוניות גם בישראל בשנים 1996 והלאה. מערכת זאת מטרתה הייתה למנוע בלימת גלגלים רצופה בשעת נעילתם בבלימה חזקה על מנת לאפשר שליטה ברכב בזמן בלימה – למרות הארכת מרחק הבלימה.
כך ממשיכים הלאה למערכות מתקדמות יותר כמו ה ESP – בקרת החלקה, שבעצם הביאה לשינוי גדול הרבה יותר עם חיישן בכל אחד מהגלגלים שלו יכולת לקבל מידע בזמן אמת על שינויים בכל אחד מהגלגלים ובהתאם לאזן/להגביל את מעבר הכוח לגלגלים על מנת לייצב את הרכב בשעת איבוד שליטה. מערכת זאת מוכרת שמערכת שתועלתה ויעילותה גבוהה מאוד – ומכוניות מהעשור האחרון לערך החלו לצאת באופן קבוע עם מערכת זאת.
כיום, היצרנים פונים לא רק לחיישנים בצמיגים, אלא ברכב עצמו כ”עיניים” לנהג.
מעבר לעובדה שחלק מהמערכות מסוגלות לבלום לחלוטין את הרכב ( עד מהירות של 40 ) ולאיתותי התראות כאשר נראית סטייה לא רצונית ברכב – המדמה הירדמות, יצרני הרכב העיקריים שמים לעצמם למטרה להפוך את הרכב לכזה שיאפשר להימנע מתאונות ולקחת את הפיקוד גם בניווט או הזזת ההגה ובלימה מלאה בכל מהירות ובהתאם לתנאי הכביש.
כל האמור לעיל מאפשר לכולנו ליהנות מתנאי בטיחות גבוהים הרבה יותר עם כל דגם חדש שיוצא לשוק. כך למשל ברכבים פרטיים וכמובן במסחריים. רכבי הסעות מאפשרים לכלל הנוסעים שברכה יכולת נסיעה בטוחה ונעימה לא פחות.
הסעות עובדים עבור מפעלים, הנדרשים בהסעות מידי בוקר ואף ערב ולילה, נהנים גם בנסיעה קלה וכן בטוחה. הסעות אוטובוסים או הסעות מיניבוסים אף הם – עולים מידי שנה עם צי חדיש לא רק ביכולת האבזור המשודרגת אלא בעיקר בתחום הבטיחות הפאסיבי ואקטיבי.
Â
אתרים מומלצים
מאמרים פופלרים
- הדברה, די למכרסמים
- ריהוט לבית חייב לשלב נוחות ופרקטיות
- קלנועיות – פתרונות קלים להתניידות בתחבורה נוחה
- השתלטות האפליקציות על החיים הווירטואליים
- מאמן כושר אישי
- קורס צלילה – הכי כדי לעבור את הקורס?
- טבעות אירוסין – ההיסטוריה
- כיצד להחליט על סגנון טבעת האירוסין
- מידע בנושא מזרוני לטקס ומזרוני ויסקו
- טבעות אירוסין עם יהלומים שחורים
- עיצובי טבעות אירוסין לגברים
- מה ההבדל בין אבחון דידקטי לבין אבחון פסיכודידקטי?
- איך יודעים לזהות רהיטי יוקרה
- נדל”ן בארה”ב – מידע כללי
- הדרך הכי טובה לשמור על רהיט אהוב זה באמצעות שיפוץ רהיטים
- בקרת איכות בסין
- חדרי שינה
בקרוב! אגפים חדשים באתר
בלוג צילום