הנצפים ביותר

בוטוקס – בעד ונגד

בוטוקס הוא שמו המסחרי של בוטולינום טוקסין, חומר אשר השימוש בו לצרכי רפואה קוסמטית החל בשנות השבעים של המאה העשרים. החומר מופק מאחד הרעלנים הקטלניים ביותר לאדם ובכמויות קטנות, עשוי להחליש את פעילותם של שרירים בנמצאים במצב של פעילות יתר. השפעה זו של בוטוקס על השרירים בגוף האדם, עשויה לגרום להעלמה של קמטים או הפחתה שלהם לתקופה של מספר חודשים. טיפולי בוטוקס אינם יעילים לטיפול בקמטים סטטיים, אלא אך ורק לטיפול בקמטים המושפעים מתנועות של שרירי הפנים כמו למשל: קמטי הבעה וצחוק וקמטים המצטברים על גבי המצח מעל גשר האף. טיפולי בוטוקס מתבצעים על ידי הזרקה אל מספר נקודות בתוך השריר המכווץ, פעמיים או שלוש בשנה. במקרים רבים הם מביאים לשיפור עד להעלמה מלאה כמעט של הקמטים.

 

בשנים האחרונות הפכו טיפולי בוטוקס לשגרה מקובלת בקרב אנשים רבים המעוניינים להעלים את הקמטים ולהצעיר את מראה הפנים שלהם. כמו כל תופעה בקנה מידה כזה גם טיפולי בוטוקס הצליחו לגרום ללא מעט התנגדות. המתנגדים לטיפולי בוטוקס טוענים בין השאר, כי לאחר הזרקה של בוטוקס לשרירי הפנים, השרירים מאבדים את נפחם ובכך מואץ תהליך ההזדקנות. טענה נוספת המקובל על המתנגדים לטיפולי בוטוקס היא שקמטי הפנים שלנו הנם תופעה טבעית ולכן אין צורך להעלים אותם. לדברי רבים מהם טיפולי בוטוקס גורמים למטופלים להיראות כמו בובות חרסינה ולא כבני אדם. המצדדים בטיפולי בוטוקס והמטופלים הרבים שנהנים מהתוצאות של טיפולי בוטוקס, סבורים אחרת.

 

לדברי המצדדים בטיפולי בוטוקס סוד ההצלחה של הטיפול הוא איכותו ורמת המיומנות של המטפל. במידה והחומר אינו מוזרק למקום המדויק או שאינו במינון הנכון, טיפול בוטוקס עלול אמנם לגרום לתוצאות שאינן רצויות כמו הזדקנות מואצת של העור, אולם טיפול בוטוקס המתבצע על ידי מטפל מיומן ומקצועי לא אמור לגרום לתופעות מעין אלה. גם המראה הלא אנושי העלול להתקבל כתוצאה מטיפול בוטוקס, הוא תוצאה של חוסר מיומנות. הזרקת בוטוקס במינון הנכון למקומות הנכונים, אינה אמורה לפגוע במראה של המטופל, להיפך.

 

למרות הקלות הרבה שבה ניתן לבצע טיפולי בוטוקס ולמרות המספר הרב של המטפלים והמכונים המציעים טיפולי בוטוקס, אסור לשכוח כי מדובר בהליך מקצועי המשפיע באופן מיידי ומשמעותי על מראה הפנים והעור. לכן, אסור להתעלם מהסיכונים אותם מעלים המתנגדים לטיפולי בוטוקס. מצד שני, אם אתם מקפידים לפנות למומחים בעלי שם וניסיון אתם מגדילים את סיכויי ההצלחה של הטיפול ומפחיתים משמעותית את הסיכון.