הנצפים ביותר

איך נזהה נזילות בצנרת הביוב

איך נזהה נזילות בצנרת הביוב

אם ביום מן הימים מישהו ימציא פתרון על נגד נזילות בצנרת, סביר להניח שאותו ממציא מאושר יהפוך לא למיליונר ואפילו לא למולטי מיליונר, אלא למיליארדר לפחות, אם לא למעלה מזה. הסיבה היא שנזילות הצנרת התחילו ממש סמוך לרגע שבו הומצאה הצנרת והחל לעשות שימוש בה – זה הרי פועל יוצא משימוש בצנרת, לא? אז, בינתיים אף אחד לא עוד לא המציא פתרון קסם שיפתור את בעיית הנזילות בצנרת עוד לפני שהן התחילו, ולכן יש לנו שלל פתרונות ודרכי איתור וטיפול בבעיות אלה. אלו אמנם לא פתרונות קסם, אבל הם עושים את העבודה מצויין. למען האמת, הם עושים את העבודה כל כך טוב, שאולי בגלל זה לא הומצא פתרון הקסם שדיברנו עליו קודם – כנראה שמי שאמור היה להמציא אותו חושב שזה לא נחוץ.

צילום ביוב לאיתור נזילות וסתימות ביוב

אחת הדרכים הטובות לאיתור נזילות בצנרת היא לבצע צילום קו ביוב. להבדיל ממצלמת הביוב קיים מכשיר שיודע לאתר נזילות צנרת, אולם פעמים רבות מכשירים אלה מבוססים על זיהוי טרמי – המים היה קרים יותר ולכן יזוהו, ואכן מכשירים אלה מזהים את הנזילות. הבעיה היא שפעמים רבות המים זולגים מהצינור בנקודה מסוימת ומשם זולגים הלאה ומתרכזים במקום מסוים. פעמים רבות מקום ההיקוות של המים רחוק מהמקום ממנו הם זולגים ואת זה מכשיר איתור הנזילות לא יזהה. צילום קו ביוב יאפשר לנו לקבל מבט פנימי של הצנרת ולזהות חורים ומקומות בהם הצנרת לא אטומה וכן לדעת בדיוק מאיפה הנזילה. ייתכן גם שהנזילה קרתה בשל חדירה של שורשים והימצאות של שורשים בביוב, וגם במקרה זה ניתן יהיה לראות זאת בצילום. במקרה בו יש שורשים בביוב ניתן לעשות שימוש בחומר אשר משמיד שורשים באופן טבעי ולא פוגם בצנרת הביוב.

החלפת קו ביוב לתיקון נזילות בצנרת

לאחר שנקודת הנזילה זוהתה, יש לקבל את ההחלטה כיצד לתקן – האם יש חובה לבצע החלפת קו ביוב כיוון שאי אפשר לתקן את הצינור הפגום, או שאולי ניתן לבצע חפירה קטנה באזור הנזילה ולבצע איטום חיצוני של הצנרת, ואולי אפשר לבצע תיקון צנרת מתוך הצינור בשיטה של תיקון צנרת ללא חפירה. כך או כך – יש להתאים את הפתרון הנכון לתקלה הספציפית כמו גם לתנאי השטח והאילוצים.