הנצפים ביותר

איך מתמודדים עם שורשים בצנרת

איך מתמודדים עם שורשים בצנרת?

 ראשית, חשוב להבין מדוע מלכתחילה נוצרת הבעיה הזו.

צנרת הביוב שלנו היא בבחינת גן עדן לשורשי העצים. היא מכילה מים ושאריות אורגניות. הללו מזינים את העץ ומספקים לו למעשה את כל מה שהוא זקוק לו. אין יותר טבעי לשורשי העצים מאשר להימשך לעבר מערכת הביוב (הביתית,  העירונית וכו’).

 מהם הסימפטומים המעידים על קיומה של בעיה זו?

הרי בסופו של דבר, בעיות בביוב יכולות להיות רבות ומגוונות ולא בהכרח להיגרם בעקבות  שורשים בביוב.לא תמיד אנו יכולים לגלות כי  שורשי העצים חדרו לתוך צינורות הביוב, מכיוון שהסימפטומים לא בהכרח מופיעים באותן מיידי. יחד עם זאת, כאשר הם מופיעים, אתם יכולים לחוש בריח רע שעולה מפתחי הניקוז ו / או חלול איטי של המים עד כדי סתימה מוחלטת, הצפות בתוך הבית (או המבנה), וכמובן הצפות מחוץ למבנה . הדרך היחידה לוודא מהי הבעיה הספציפית במערכת הביוב, לרבות אישור או שלילה של שורשים בצנרת היא לבצע צילום ביוב.

צילום צנרת מתבצע בעזרת מצלמות משוכללות שהן רובוטיקה מתוחכמת המאפשרת לצלם את פנים הצנרת מבלי לפגוע בה או לגרום לה לנזק מבני. זוהי הדרך היחידה העומדת לרשותן של חברות אינסטלציה, המאפשרות לאתר כל נזק במערכת הביוב, החל בחורים זעירים, סדקים, וכלה בכיפופים, עיוותים או שברים, ולרבות מיקום מדויק של שבר או גוף זר היוצר את הסתימה ו/או את הנזק המבני לצינור הביוב.

ברגע שיודעים מהי בדיוק הבעיה והכין מיקומה- קל יותר לתת מענה הולם.

כאשר מדברים על שורשים בביוב יש לקחת בחשבון עוד עובדות: שורשים שנתלשו נוטים לצמוח מהר יותר ועבה יותר. במובן זה, הסתימה אולי תשתחרר אבל עד מהרה תמצאו את עצמכם מתמודדים עם אותה בעיה. שימוש בביובית- עובד על הפעלת לחץ מים חזק מאוד כלפי מעלה, לחץ מים זה “מדביק” את השורשים לדפנות הצינורות ומהווה גם הוא פתרון זמני, שלא לדבר על הסיכון בגרימת נזק אפשרי למערכת הביוב בעקבות לחץ המים החזק הזה.

את השורשים יש לחתוך ממש מהבסיס, מהשורש, על מנת לשחרר את הסתימה ולשמור על מבנה תקין של הצינורות. חיתוך זה מתבצע באמצעות מכשיר מיוחד, וטרם ניגשים להזמין חברת אינסטלציה יש לברר האם החרה מצוידת במכשיר ספציפי זה. מדובר במכשיר שעלותו גבוהה, ולא כל חברת אינסטלציה מצוידת בו. רבות מהחברות מעדיפות לספק ללקוחות שלהן אותו “פתרון זמני”, מה שהופך אתכם ללקוחות קבועים ברמה כזו או אחרת.