הנצפים ביותר

איך מטפלים בטעות בדיווח לרשויות המס?

כל הנושא הזה של תשלומים לרשויות השונות עבור ניהול של עסק או נכסים אחרים שקיימים ברשותנו יכולים להיות לא לגמרי ברורים עד כדי כך שהדיווחים לרשויות אלה נעשים בצורה לא נכונה. עבור ביטוח לאומי, מע”מ ומס הכנסה זה לגמרי לא מעניין האם נעשה הדיווח הכוזב בצורה תמימה לגמרי ולא בזדון מפני שעדיין אלה דורשים לקבל את המגיע להם לפי חוק.

הענישה עבור דיווחים כוזבים לכל אחד מרשויות המס יכולות לעלות בקנסות כספיים רבים עבור אלה שלא השכילו לעשות את הבדיקה המלאה לגבי העברת התשלומים במועד ולפי הנדרש בדיוק רב ועדיף לעבור עם יועצי מס ומנהלי חשבונות מקצועיים לגבי המידע כדי לוודא שלא מחזירים שקל אחד בודד, בייחוד כאשר הענישה המכסימלית יכולה להגיע לכדי מאסר בפועל. האם אפשר לחזור בזמן ולתקן את המידע השגוי? אולי דרך גילוי מרצון.

 

מאפשרים לתקן את הדיווח

 

נאמר שאכן גיליתם בצורה מאוחרת כי הדיווחים אשר העברתם אל מס הכנסה היו שגויים, האם לא מגיע לאנשים שכאלה לתקן את הטעות ולהעביר את הכספים החסרים מבלי להיענש במלוא חומרת הדין?

בעלי עסקים רבים יאמרו בפה מלא כי בהחלט לא כדאי להתעסק עם רשויות המס עם דיווח שיכול להיחשב בתור עבירה פלילית, אולם רשויות המס אינן אטומות לגמרי והן מאפשרות לבצע במקרים מאוד ספציפיים את התיקון של הטעות עם ניצול של נוהל גילוי מרצון שמאפשר להחזיר את המצב אל קדמותו עם תיקון הטעות טרם הגילוי של הרשויות ונקיטת הפעולה כנגד האדם/בית העסק שאחרי הכל פשוט העלים מס מן המדינה.

חשוב לבדוק מראש האם אתם עומדים בתנאים של הגילוי הזה ולפעול בהקדם על מנת לקבל את העזרה המקצועי והליווי בנוהל שיכול לעשות את כל ההבדל בין רישום פלילי לבין היעדר רישום שכזה.