הנצפים ביותר

איך מוצאים שירותי אבטחה לבית הספר?

משרד החינוך ורשויות מקומיות מחייבים הקצאת מאבטח לכל טיול בבית ספר יסודי, חטיבת ביניים ותיכון. הנה כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים שירותי אבטחה מן הסוג הזה:

א. איזורי מתן שירות – את הבדיקה מתחילים עם פרמטר בסיסי של איזורי מתן שירות. מטבע הדברים, רצוי לתת עדיפות לחברה מקומית המעניקה שירותים שעולים בקנה אחד עם הכתובת של בית הספר ומסלול הטיול המתוכנן.

ב. סוג השמירה – יש לבחור רק חברת שירותי אבטחה המתמחה בסוג כזה של שמירה. יש הבדל משמעותי בין שירותי שמירה עם ובלי נשק, אבטחת מוסדות ומתקנים ושירותי סיור ממונע. רצוי לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת ולפנות לחברה שיכולה להקצות גם חובשים או מאבטחים עם הכשרה כזו.

ג. אישורים והרשאות – מאבטח לטיול בית הספר צריך להיות מועסק על ידי חברה הפועלת באישור משטרת ישראל. החברה גם צריכה להיות מורשה על ידי משרד המשפטים ובמידת הצורך לקבל היתר עבודה באיו”ש. במקביל, מאבטחי החברה שמתוכננים לצאת לטיול חייבים לעבור קורס ייעודי והדרכות בעזרה ראשונה.

איך מוצאים שירותי אבטחה לבית הספר?

את הבדיקות לבחירת מאבטח לטיול בית ספר חשב לבצע לפחות מספר שבועות לפני התאריך הנקוב. אפשר למצוא שירותי אבטחה מתאימים לפי המידע המופיע באתרי האינטרנט של משרד החינוך, להשתמש בהמלצות מרשתות חברתיות או לתאם פגישה מול נציגי החברות העוסקות בתחום. פגישת היכרות היא הזדמנות לשמוע על הניסיון של החברה ועל הידע העומד לרשותה. יש לבחור רק חברה עם מוניטין חיובי בתחום של אבטחת טיולי בית ספר כדי למנוע עיכובים, איחורים ועוגמת נפש.

מבחינת מחיר, העלות הממוצעת של מאבטח טיולים חמוש עומדת על 450-600 ש”ח ליום ולטווח של 8-10 שעות. מגיש עזרה ראשונה חמוש יעלה 500-600 ש”ח וחובש טיולים ללא נשק יעלה 500-700 ש”ח. המחירים דומים בכל רחבי הארץ ולכן אין סיבה להתייחס לעלות בתור פקטור משמעותי. הבחירה בשירותי אבטחה צריכה להיות פונקציה של אמינות, ניסיון, אחריות ובעיקר הוכחת אישורים והרשאות רלוונטיות.