הנצפים ביותר

איך לנקות פרקט ואיך לשמור עליו

ניקוי פרקטים כללי:

הפרקטים כיום תופסים נתח חשוב מכלל חיפויי הריצפה השונים ומזמן הפכו להיות מוצר אופנתי מבוקש שמשדרג כל חלל בין אם זה בבית או בעסק.  במאמר זה נביא בפניכם סקירה קצרה על ניקוי פרקטים לפי הסוגים השונים ועל תחזוקה נכונה של פרקטים.

סוגי פרקטים הקיימים בשוק:

בשוק נפוצים מספר סוגי הפרקטים. הפופולארי והמוכר מכולם הוא פרקט הלמינציה שהינו מוצר מלאכותי סינטטי עם ציפוי שמעניק לו הגנה. בנוסף זה שנים רבות קיימים גם פרקטים מעץ אמיתי מסוגים שונים. אלה פרקטים נפוצים פחות בגלל עלותם היקרה יחסית.  מעבר לכך כיום יש גם פרקטים פולימריים שהם פרקטים סינטטיים העשויים חומר פולימרי בעל עמידות מלאה לרטיבות ובכך יתרונם הגדול.

על מים רטיבות ופרקטים לסוגיהם השונים

באופן כללי כל סוגי הפרקטים הן הלמינציה והן הפרקט האמיתי אינם אוהבים מים ורטיבות ואינם עמידים בפני לחות, למעט פרקט פולימרי שמיועד לחללים רטובים.

זאת הסיבה בעצם שאסור לא בפרקטים  למינציה ולא בפרקטים מעץ לשפוך מים ולשטוף כמו ריצוף רגיל עם הרבה מים ויש להקפיד לייבש היטב ומיד כל מקור רטיבות על פרקטים או בסביבתם.

שיטות ניקוי פרקט למינציה ועץ נכונות

ניקוי פרקט ייעשה אך ורק על ידי שאיבת אבק או מטאטא ולאחר מכן ניגוב במטלית לחה בלבד. מומלץ להשתמש בחומר ייעודי לרצפת פרקט בתוך דלי מים לטבול את הסמרטוט ולסחוט ורק אז לנגב את הפרקט.

גם מטליות ניקוי ייעודיות לפרקט או מוט ניקוי לפרקט מתאימים מאד, הם פשוט יקרים יותר מניקוי רגיל עם סחבה לחה.

לגבי סוגים שונים של מכשירים חדישים הקיימים כיום בשוק הידועים כשוטף רצפה רובוטי יש לבדוק בטרם השימוש את הוראות היצרן של המכשיר הספציפי. 

תחזוקה והגנה לפרקטים

למניעת שחיקת הפרקטים בין אם זה למינציה או פרקט עץ יש לשים באופו קבוע מדבקות לבד או עדיף מסמרי טלפון מתחת לרגלי רהיטים לשמירה על הפרקט ולמניעה של שחיקה מקומית.

למניעת שחיקת הפרקט ושמירה עליו יש להחליף גלגלי כסאות מחשב העשויים פלסטיק בגלגלי סיליקון המיועדים לרצפת פרקט.

אין להשתמש בכימיקלים וחומרים חריפים להסרת כתמים, בחומרי ניקוי המכילים אקונומיקה ו/או חומצה ו/או אצטון למיניהם אלא להשתמש בחומר ייעודי המותאם לרצפות פרקט בלבד.

אין לגרור רהיטים על פרקט אלא להרים ולהזיז.

יש לשמור על רצפה נקייה מאבק, בוץ או חול. חשוב לנקות את רצפת פרקט באורח תדיר על ייבש (באמצעות שאיבת אבק או מטאטא).

אחרית דבר- ניקוי ותחזוקת פרקטים

בסופו של עניין חשוב להבין שזה לא מסובך ולא קשה לנקות פרקטים כמו שחושבים לפעמים. כל שנדרש הוא לשמור מרחק מרטיבות, לנקות על פי ההוראות ולהגן על הפרקט מפני רהיטים וחפצים שעלולים להרוס אותו.