הנצפים ביותר

איך לבצע פתיחת סתימות בדרך הקלה והידידותית ביותר

איך לבצע פתיחת סתימות בדרך הקלה והידידותית ביותר?

מי מאיתנו לא חווה סתימה בכיור או בשירותים? המים לא מתנקזים ? מציפים את הכלים הסניטאריים? משאירים לנו לכלוך דבוק לדפנות ועוד לא דיברנו על הריחות הלא נעימים המלווים לכל העניין. אין ספק שהדבר האחרון לו אנו זקוקים הוא שירותים “סתומים”, כיור מטבח שצפים בו שאריות מזון, שמן וסבון, או מקלחת שמשאירה אותנו עומדים בתוך “שלולית” המכילה שאריות סבון ואת לכלוך הגוף, שאמור היה להישטף בקלות לפתח הניקוז.

פתיחת סתימות – פתרון ומניעה:

ישנם חומרים רבים בשוק, רובם ככולם מבטיחים פתיחת סתימות לשימוש עצמי. לרוב מדובר בחומרים כימיים, שלא רק מסוכנים למשתמש ולבני הבית, אלא גם בעלי תכונות הרסניות לטבע ולסביבה. בסופו של דבר, כל החומרים למטרת פתיחת סתימות מחלחלים, בסופו של דבר, לאדמה, ולמותר לציין את מערכת הגומלין שיש לנו, בני האדם, עם האדמה ועם החומרים שהיא קולטת לתוכה. סתימות ביוב דורשות טיפול לאלתר. סתימות ביוב שאינן מטופלות באופן מידי פוגעות באיכות החיים שלנו בצורה משמעותית. יחד עם זאת, ישנן דברים רבות לבצע פתיחת סתימות, לרבות מגוון מוצרים, שחלקם לא רק שעושים היטב את העבודה אלא שמבצעים אותה מבלי להזיק לסביבה. שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה על בסיס קבוע, טרם היווצרות סתימות ביוב, היא הדרך הנכונה ויעילה ביותר למנוע מראש סתימות ביוב עתידיות.

למה כדאי להשתמש בחומרים לצורך פתיחת סתימות בטיפול שגרתי?

ראשית, על מנת להימנע מהמצבים שתוארו לעיל. סתימת ביוב, כמו טרדות אחרות, אינן מתרחשות “כשנוח או מתאים לנו” להתמודד איתן. שנית, יש לקחת בחשבון כי סתימות ביוב נגרמות בעקבות גורמים שונים, ואת כולן ניתן למנוע או למזער ע”י מתן טיפול תקופתי קבוע. כך למשל, סתימות ביוב יכולות להיווצר בעקבות שימוש הדרגתי במערכת הביוב. שימוש הכולל הדחת כלים, רחצה ושימוש בשירותים. לא ניתן, כמובן, להימנע משימוש יומיומי מסוג זה, ועם זאת, לא ניתן להימנע מהצטברות שומנים, שאריות ארוגניות ודטרגנטים על דפנות צינורות הביוב. היווצרות זו מצירה את קוטר הצינורות ויוצרת באופן הדרגתי סתימות ביוב. ומה בנוגע להצטברות שורשים בביוב? גם מזה לא ניתן להימנע, ולכן מה שנכון לעשות הוא להשתמש בחומר קוטל שורשים באופן קבוע ולא לחכות עד להסתעפות שורשים במערכת הביוב. קיימים מגוון חומרים המבטיחים פתיחת סתימות בעקבות שימוש יומיומי במערכה הביוב או בעקבות שורשים בביוב. חלקם חומרים כימיים המסוכנים לסביבה ולמשתמש , וחלקם עושים עבודה טובה לא פחות, ואף טובה יותר, מבלי לפגוע בסביבה הירוקה, במערכת הביוב או בעצים.