הנצפים ביותר

איך לבחור פוליש לרצפה

פוליש לרצפה הוא ללא ספק אחד האמצעים היעילים ביותר לחידוש והברקת המרצפות. בעבר כאשר הרצפות היו מתיישנות, מאבדות את הברק שלהן ונשרטות, היו שתי אפשרויות. או להחליף אותן, או להקפיד לשמור על מה שיש. כיום, תעשיית הפוליש היא אחת התעשיות המוצלחות. 

קיימים מספר סוגי פוליש נפוצים לשימוש במגזר הפרטי. פוליש ווקס, פוליש קריסטל ופוליש אקרילי.

לכל סוג פוליש יש את המאפיינים שלו, וכאן אפרט ואספר עליהם. 

פוליש ווקס: פוליש ווקס הוא סוג הפוליש הוותיק ביותר. הוא הראשון שיצא אל השוק ואל התודעה הפרטית. את הפוליש מסוג ווקס, מורחים על הרצפות ומלטשים אותם קלות עד שנוצרת שכבת ברק שעוותית על הרצפות. שכבת הברק הזו עשוייה להישמר לאורך זמן אם מקפידים על תחזוקה נכונה. תחזוקה נכונה כוללת שימוש בחומרי ניקיון ייעודיים לפוליש ווקס, ובנוסף, חשוב להקפיד ולא לגרור רהיטים או חפצים כבדים על הרצפה מה שעשוי להשאיר סימנים גסים על הרצפה. 

פוליש קריסטל: פוליש קריסטל הוא בוג הפוליש הנפוץ ביותר לשימוש. הוא מעניק הברקה קריסטלית לרצפות ועל כן שמו. פוליש קריסטל כולל שלבים ראשונים בטרם מלטשים ומבריקים את הרצפות. קודם כל מלטשים את הרצות בעזרת מכונת ליטוש וספוג מתאים. רק לאחר הסרת שכבה דקה של הרצפות, כזו שתסיר את הכתמים והשריטות העדינות מהרצפה שלכם, רק אז יחל שלב ההברקה. פוליש קריסטל עמיד מאוד, הוא לא נשרט, הוא אינו סופג נוזלים ואורך חייו כפול משל פוליש הווקס. 

פוליש אקרילי: פוליש אקרילי הוא סוג פוליש מעט אחר. הוא אינו מבריק וזורח כמו פוליש ווקס או קריסטל, אבל הוא כן שוטף את הרצפה בברק עדין ויפה. הוא יעיל מאוד לשימוש בבתי עסק קטנים בהם תנועת הולכי הרגל גבוהה, הוא מתאים לשימוש בחדרי בקרה וחדרי חשמל בשל היותו אנטי סטטי ועוד. 

במקרים בהם יש צורך בעבודה יסודית יותר, התייעצו עם אנשי הפוליש שלכם בנושא ליטוש וחידוש מרצפות.