הנצפים ביותר

איך לבחור יועץ משכנתאות?

משכנתא היא אחת ההלוואות המשמעותיות ביותר שאתם עשויים ליטול במהלך החיים שלכם. משכנתא היא הלוואה הניתנת לרכישת נכס מקרקעין המשמש כבטוחה של המלווה להחזר סכום ההלוואה, הריבית והקרן על ידי רישום קניינית של שעבוד על שמו של המלווה בנכס.

משכנתאות ניתנות על ידי גופים המוגדרים כבנקים לפי חוק הבנקאות (רישוי) תשמ”א-1981 וגורמים חוץ בנקאיים אחרים.

חוק הוצאה לפועל תשכ”ז-1967 מאפשר להוציא מהנכס ולהעמידו למכירה, חייבים שלא מצליחים לעמוד בהחזר תשלומי המשכנתא.

יועץ משכנתאות הוא אדם שתפקידו המקצועי לעזור לכם לקחת משכנתא בתנאים המתאימים לכם על מנת שתוכלו להמשיך בחייכם באופן שבו לא מרחפת עננת הפחד מהחזר התשלומים על ראשכם.

איך לבחור יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות מקצועי שעושה את עבודתו נאמנה יכול לחסוך לכם עלויות של עשרות אם לא מאות אלפי שקלים לאורך חייכם. לכן לפני שאתם בוחרים איש מקצוע מסוג זה כדאי לברר כמה שנות ניסיון יש לו והיכן הוא צבר את הניסיון המקצועי שלו.

פרמטר נוסף הוא החיסכון, יועץ שההיוועצות עמו לא עוזרת לכם להגיע לחסכון בהוצאות על המשכנתא , נכשל למעשה בביצוע תפקידו.

לכן לפני שאתם פונים לאדם מהתחום כדאי כן לפנות לבנקים ולבדוק מהן הצעות הריבית שלהם ואיזה תמהילים מומלצים לכם. לאחר מכן תוכלו לפנות אל יועץ משכנתאות ולראות אם הוא מצליח לעזור לשפר את ההצעות שקיבלתם. תפקידו החשוב ביותר בדרך כלל של היועץ הוא לסייע לכם בבניית התמהיל של המשכנתא.

לרוב באמצעות משא ומתן נכון ניתן לפתור את סוגיית הריבית אולם, יועץ מקצועי ובעל ניסיון יוכל למצוא לכם את המסלול הנכון מבחינת האופן שבו בנויה הלוואת המשכנתא.

פרמטר חשוב נוסף הוא האינטרס של היועץ לכן כדאי לברר אם הוא עובד עם חברות מימון או בנקים מסוימים ולכן ינסה לכוון אתכם לקחת הלוואה מהם.