הנצפים ביותר

איך לבחור אולם אירועים לחתונה

ישנם הרבה מאד דברים שמשפיעים על איכות האירוע שלכם. בין היתר, איכות האוכל, אם המוסיקה תהיה רועשת מדי או כמות האורחים שתגיע בפועל – כולם חשובים מאד להצלחת האירוע. אבל למשהו אחד יש השפעה גדולה יותר מהכל. אולם אירועים הוא הדבר החשוב ביותר, גיאוגרפית, תקציבית ועיצובית, עבור האירוע שלכם. האירוע שאתם מקיימים נועד לשמח את החברים ובני המשפחה.

חשוב שיהיה לכם נוח, נגיש, נעים ומשמח – ולכן זה צריך להתאים לצרכים ולטעמים שלהם כמה שאפשר. אתם רוצים להרשים את האורחים שלכם, ויש הרבה מאד דברים שצריך לעשות כדי לעשות זאת (מנינו אותם קודם: בגדים, מוסיקה, הזמנות וכולי), ולכן כמה שיותר מוקדם שתפנו את הזמן שלכם להתעסק באותם “פרטים קטנים”, ככה האירוע שלכם יצליח יותר.

מכך מסיקים כי ההחלטה מוקדם כמה שיותר על בחירת גני אירועים או אולמות אירועים, תאפשר לכם לבחור את עיצוב הפרטים של האירוע בצורה טובה יותר. בחירת אולם או גן היא קריטית, ויש דברים רבים שצריך לקחת בחשבון. המקום שבו תערכו את האירוע חשובה מאד להצלחתו… האם המקום נקי ומושך? האם הוא מציע שירותים טובים? בגלל שיש הרבה מאד אולמות וגנים והרבה תחרות, צריכים לקחת כמה אינדקציות ברורות שלפיהן תבחרו.

בחירת אולם או גן, טיפים:

  • חלק מהצלחת האירוע היא הגעת רוב האורחים שהזמנתם. זה נכון חברית וחברתית, זה נכון ברמת המצב רוח וזה נכון גם ברמת הכסף. ככל שיגיעו יותר אורחים כך תחזירו את ההשקעה. לכן, אתם צריכים להתחשב במיקום של הגן או האולם, כדי למקסם הגעה. אולמות אירועים בדרך כלל ממוקמים בתוך העיר – או במרכז העיר או באיזור תעשיה. זה אומר שקל להגיע אליהם, אפשר גם בתחבורה ציבורית וזה לא סיפור גדול. גני אירועים לעומת זאת בדרך כלל נמצאים בשולי הדרכים ובמקומות פתוחים בגלל הצביון של הטבע הנעוץ במהותם. בשל כך יותר קשה להגיע אליהם וצריך הסעה.

    לשני השיקולים האלו יש פקטור גם במחיר (בדרך כלל בקיץ פופולאריים יותר הגנים), אבל גם ברמת היום שבו עורכים את האירוע; באולם אפשר לערוך את האירוע בסוף שבוע, כדי שלאנשים עובדים יהיה קל להגיע. בגן אפשר לערוך את האירוע בכל השבוע, אבל רק בעונות הלא גשומות. לאולם אפשר להגיע בקלות ולכן רוב האורחים יגיעו, לגן צריך לערוך את האירוע ביום שמתאים לכולם – לפי הצרכים שלכם, כדי שיגיעו כמה שיותר. בנוסף המיקום חשוב ביחס למי אתם מזמינים. אם רוב האנשים גרים במקום מסוים, נסו להתחשב בכך בבחירת המיקום, אחרת יהיו מעט אורחים שיטרחו, בטח אם זה בגן מבודד באמצע החורף…

  • איכות השירות חשובה מאד. בדרך כלל בגן יש גם בופה, עם מלצרים חיצוניים וקייטרינג חיצוני. לעומת זאת באולם יש קייטרינג פנימי והגשה לשולחנות. לכן, אתם צריכים לבחור את השירותים העדיפים עליכם ברמת האווירה ועיצוב האירוע וכך תכריעו בין אולם לגן. חשוב בכל מקרה בשניהם שיהיה שירות אדיב ונעים, עם אנשים שאוהבים לשרת אנשים ולתת להם הרגשה טובה.

    באירועים כאלו יש הרבה בלת”מים וסיטואציות לחוצות. לכן חשוב שהצוות יהיה אדיב ורגוע כי אורחים לפעמים נוטים להיות נודניקים… אם זה הסבא של הכלה זה יהיה מאד לא נעים אם אחד מאנשי הצוות יכעס עליו. בנוסף, חשוב לבדוק את מכלול השירותים הכלולים בהצעה שאתם מקבלים: האם זה כולל דיג’יי ואוכל? ברמת התשלום, חשובה הכימיה עם בעל המקום. אם יש כימיה, התשלום יחולק וזה יקל עליכם להגשים את החלום שלכם.