הנצפים ביותר

אחסון לינוקס מול אחסון ווינדוס – מה יותר טוב ?

לינוקס היא אחת מבין כמה מערכות הפעלה נפוצות היום. בהקשר לאחסון אתרי אינטרנט, אחסון לינוקס נותנת את התמורה הראויה. אבל, איך מערכת זו עומדת אל מול מתחרות כמו ווינדוס?

אחרי שבונים אתר אינטרנט, צריך לבחור חברת אחסון אתרים שתספק שרת על גביו האתר יהיה מאוחסן. בלעדי השרת, האתר לא יכול להיות באוויר. כמו כן, בחירת השרת המתאים מספקת לאתר את הזמינות והבטיחות שהוא צריך. כאשר מגיע הרגע ובו צריך לבחור חברה לאחסון האתר, יש להתייחס למערכת ההפעלה.

לינוקס היא אחת ממערכות ההפעלה שישנן כיום בשוק, והיא הפכה להיות נפוצה למדי. היות וכך, אחסון לינוקס גם הוא נעשה פופולארי ומבוקש יותר מבעבר.

מה מציע אחסון לינוקס לבעלי האתרים?

השרתים של לינוקס ידועים כשרתים שיש להם גמישות רבה ורמת אבטחה גבוהה. עבור בעל האתר, היתרון של אחסון מבוסס מערכת הפעלה לינוקס הוא שבדרך כלל אחסון זה כרוך בעלויות נמוכות יותר בהשוואה לחבילות אחסון שמוצעות עבור אתרי אינטרנט המבוססים על מערכות הפעלה מתחרות כדוגמת ווינדוס.

המחירים הנמוכים יחסית בעבור אחסון אתרי לינוקס הם תוצר לוואי של מערכת ההפעלה עצמה, שהיא מופצת בקוד פתוח, כלומר חינמית. כל חברה המציעה שירותי אחסון אתרים יכולה להוריד ולהתקין את מערכת ההפעלה הזו בחינם לגמרי ולעשות בה את השינויים הנחוצים לה.

הרבה מתכנתים טוענים כי אחסון לינוקס הוא טוב יותר בעיקר בשל רמת האבטחה; לטענתם, שרת מבוסס לינוקס הוא בטוח יותר בהשוואה למערכת אחסון ווינדוס. יש לציין כי מרבית הוירוסים מיועדים ל”התקפה” כנגד מערכת ההפעלה מערכות אחסון ווינדוס, ועל כן הם אינם יכולים להשפיע על אתרים מבוססי לינוקס. כמובן שאין מערכת הפעלה שחסינה לגמרי מהתקפות וירוסים, אבל אם בוחנים את הדברים באופן יחסי, לינוקס היא הבחירה הטובה ביותר בהקשר זה.

עוד יתרון של אחסון לינוקס הוא סביבת העבודה שמערכת לינוקס מציעה למתכנתים. מדובר במערכת שמציעה פיתוח גמיש מאוד, וכך מתכנתים יכולים לספק ללקוחות שלהם הרבה יותר ובהתאם לצרכים שלהם.

מה קורה במערכת ההפעלה של ווינדוס?

כאמור, ווינדוס היא מערכת הפעלה שלינוקס מתחרה בה. יש שיאמרו שאין כאן כל תחרות ומערכת ווינדוס מנצחת בגדול. האומנם?

מבחינת התכנות, ווינדוס מתאימה לאתרים מורכבים יותר ולתכנות בפיתוח ייחודי כדוגמת “דוט נט”.

אין ספק שאחסון בשרתים של ווינדוס הוא כזה המציע איכות לבעלי אתרים, למשל בהיבט של זמינות האתרים, אבל כאמור, ווינדוס נתונה לניסיונות התקפה רבים של וירוסים. מלבד זאת, המחירים של האחסון גבוהים יותר.

אז מה כדאי לבחור?

בסופו של דבר, הבחירה צריכה להתבסס קודם כל על סוג התכנות- האם מדובר באתר פשוט או בפיתוח ייחודי? את זה יוכלו לקבוע המתכנתים.