הנצפים ביותר

אחסון אתר וורדפרס – מה הקשר לקידום אתרים?

בניית אתר וורדפרס היא אינה שונה מבחינת הקידום שלה לעומת בניית אתר בצורה אחרת. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לדעת לגבי האחסון. הנה מדריך מזורז למי מכם שאינו מנוסה בנושא.

היום, בניית אתרים אפשרית לא רק על ידי שפות תכנות. דרך נוספת היא שימוש במערכות מיוחדות ופשוטות לבניית אתרים, כדוגמת וורדפרס.

בניית אתר וורדפרס נהייתה בחירה נפוצה בקרב בעלי עסקים, וכיום המערכת מציעה הרבה יותר מאשר יצירת בלוג אישי. תהליך הבנייה נשאר דומה במהות שלו לבניית אתר מורכב, אבל העבודה עצמה היא פשוטה בהרבה.

בניית אתר וורדפרס עם מבט לעבר הקידום

כמו אתרים “רגילים”, גם אתר וורדפרס צריך להיבנות תוך חשיבה ותכנון מבעוד מועד, כאשר מירב תשומת הלב צריכה להיות בעניין הקידום של האתר, כיוון שהוא זה שישפיע על מידת החשיפה של הגולשים לאתר ועל כן גם על מידת החשיפה של העסק אל מול הגולשים.

בין הדברים שצריך לשים דגש עליהם בעת בניית אתר וורדפרס באשר לקידום שלו בהמשך:

  • תכנים
  • כותרות
  • מילות מפתח
  • קישורים לכל עמוד ועוד…

ההשפעה של אחסון אתר וורדפרס

לפני שמעלים את האתר הגמור לאוויר, צריך למצוא לו שרת אחסון. גם כאן, יש השפעה אדירה על הקידום של האתר.

נתחיל מכך שהמיקום הגיאוגרפי של השרת משפיע על מידת הרלוונטיות של האתר המאוחסן עליו עבור קהל היעד. כלומר, כאשר האתר אמור לפנות לגולשים בישראל, אבל האתר מאוחסן על גבי שרת שנמצא בצרפת, הרלוונטיות שלו לגולשים כאן בארץ תהיה נמוכה יותר, ועל כן לאתר יהיה מיקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש.

קשר נוסף בין האחסון לבין הקידום הוא הזמינות של האתר. כאשר אתר נופל, מנוע החיפוש לא מצליח “לזחול” לתוכו ולסרוק אותו ועל כן האתר כאילו לא קיים. במקרה כזה, המיקום שלו צונח, וייתכן גם שלא יהיה לו מיקום כלל. אם כן, בבחירת שרת עבור אחסון אתר וורדפרס צריך לבחור שרת של חברה אמינה ואיכותית. יש לומר כי אין שרת שהוא יציב וזמין ב 100 אחוז, אבל החברות המובילות דואגות לרמת זמינות הגבוהה ביותר.

ולסיום, אחסון אתרים של וורדפרס צריכים גם להיות על גבי שרת שיש לו רמת אבטחה גבוהה. מנועי חיפוש כמו זה של גוגל לא מעוניין להוביל את הגולשים לאתרים שאינם מאובטחים ויכולים לגרום להתפשטות וירוסים וכדומה. משום כך, אתר שמאוחסן על שרת עם רמת אבטחה נמוכה יהיה במיקום נמוך יותר.

לסיכום, מכל האמור לעיל אפשר לראות שיש קשר ישיר בין הבנייה והאחסון של האתר לבין הקידום שלו. ולכן, למרות שבניית אתרים בוורדפרס היא תהליך פשוט, יש לקחת בכובד ראש את נושא הקידום שלהם.ש