הנצפים ביותר

אחסון אתרים על ענן בכל שטח נדרש

אחסון אתרים בענן הפך להיות הנפוץ והשימושי ביותר היום כי אחסון בענן מציע שטח עצום של זיכרון למטרות אחסון, כך שכל אחד יכול לאחסן אתרים בשטח הנדרש.

אחסון אתרים הוא מה שקובע כמה מהר ירדו כל הנתונים שכלולים באתר או שהועלו אליו, כמה נגיש הוא יהיה לגולשים מבחינת הזמינות והיציבות שלו ועד כמה מאובטח האתר יהיה. זו הסיבה שהאחסון דורש בדיקה מקיפה של השרת שעליו מאחסנים את האתר, ולא בהכרח שירות האחסון הכי זול הוא זה שמנצח; אם רוצים שהאתר יהיה מהיר, זמין כמעט תמיד ובעל רמה גבוהה של אבטחה, צריך לבחור אחסון מתקדם במיוחד.

אחסון אתרים בענן – שטח אחסון בלתי מוגבל

כשבוחנים את שטח האחסון לאתרי אינטרנט, נכון להיום סוג האחסון היחיד שאינו מוגבל מבחינת השטח שהוא יכול להציע זה אחסון על ענן. אחסון בענן הוא שיטה יחסית חדשה לאחסון של אתרים, ולא רק. מדובר בשיטת אחסון שמציע שטח בלתי מוגבל, לכולם. כל אחד יכול לבחור את שטח האחסון שהוא רוצה עבור כל מידע שירצה.

אחסון בענן – מה לגבי רמת האבטחה?

אחסון אתרים על ענן מציע את אותו עיקרון של אחסון כמו זה שהיה נפוץ עד לפני זמן מה- אחסון אתר וכל מידע אחד בשרת שנמצא בחוות שרתים. ההבדל הוא, שאחסון שמבוצע על גבי ענן הוא כזה המושתת על רשת האינטרנט, ולא על שרת ממשי. כידוע, היום האינטרנט נתון ל”איומים” של האקרים שונים שמנסים לחדור לשרתי הענן ולגנוב מידע. בהתחשב בכך, האם אפשר לומר ששרתי ענן יכולים להציע רמת אבטחה גבוהה כנדרש?

התשובה היא, תלוי. ככלל, חברות מובילות בתחום הן הבחירה הנכונה, ומי שבוחר לאחסן את האתרים שלו על גבי שרת ענן של החברות הטובות ביותר יכול ליהנות מרמת אבטחה גבוהה יותר. כמובן שהמחיר עבור האחסון גבוה יותר, אך כשמדובר בשמירה על מידע אין דבר חשוב יותר מרמת האבטחה.

כמה עולה לאחסן אתר על ענן?

העלות של אחסון תלויה בשטח שרוצים ובחברה שבוחרים בשרתי הענן שלה.

הגבייה על השימוש בשרתי אחסון בענן נעשית על בסיס חודשי בדרך כלל, כלומר בשיטת השכרה. בעצם, התשלום עבור אחסון זה הוא טוב ומשתלם אף יותר, כיוון שאין התחייבות כלשהי להשתמש בשטח אחסון לפרק זמן מסוים, וכל משתמש יכול להגדיל או להקטין את שטח האחסון לפי צורך, בכל עת.

זו הסיבה העיקרית שהפכה את האחסון על ענן לפופולארי כל כך, כיוון שיש גמישות רבה מבחינת שטח האחסון, והעלויות משתנות בהתאם ברגע שמגדילים את השטח או מקטינים אותו. כמובן שמדובר בחיסכון כלכלי כיוון שלא צריך לרכוש שרתים פעם אחר פעם.

עידן שלומן, מומחה לקידום אתרים אורגני בחברת Signup.