הנצפים ביותר

אחסון אתרים – לבחור דומיין ושרת שיועילו לקידום

בונים אתר כדי ליצור לעצמכם הכנסה נוספת או עיקרית? אחסון אתרים צריך להיעשות באופן שיועיל לקידום האתר, כדי שגולשים רבים ייחשפו אליו, וזה כולל רישום דומיין מתאים ושרת של חברה איכותית.

מעטים האנשים שבונים אתר אינטרנט מבלי שיש להם מטרות רווח. אם גם אתם בונים אתר אינטרנט כדי לעשות הכנסה נוספת או אפילו הכנסה עיקרית, הדרך שלכם להגדיל מכירות היא לעשות כל פעולה אפשרית שתגדיל את החשיפה של הגולשים לאתר שלכם. אחת הדרכים הכי טובות היא כמובן קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל.

אחסון אתרים וקידום אתרים – מה הקשר?

בין השאר, קידום אתרים מושפע מהאחסון של האתר.

אחסון אתרים הוא דבר הכרחי עבור כל אתר אינטרנט, ובלעדי שרת לאחסון, האתר לא יוכל להיות באוויר ולהיות זמין ונגיש עבור הגולשים. עם זאת, יש היצע עצום של חברות בעלות חוות שרתים שיכולות להציע שירות אחסון, ולכן אין צורך למהר בבחירת השרת.

בונים אתר אינטרנט בעזרת מערכת מיוחדת, כמו wix או זו של וורדפרס? כאשר תרצו לאחסן את האתר שלכם, האחסון יתבצע על גבי שרתים השייכים לבעלי החברה שייצרה את המערכת. בדרך כלל, במקרים אלו השרתים שמוצעים לבעלי האתרים הם אמינים.

אחסון אתרים משפיע על הקידום מכמה סיבות. לפני הכל, הזמינות שלו משפיעה על הזמינות של האתר, ולכן כדאי לבחור בחברת אחסון ששרתיה הם בעלי היציבות הגבוהה ביותר.

סיבה נוספת להשפעת האחסון על קידום האתר הוא הרלוונטיות של האתר לגולשים שמהווים את קהל היעד, מבחינת המיקום הגיאוגרפי. ככל שהשרת קרוב יותר למיקומו של קהל היעד, כך הוא רלוונטי יותר עבורו ויהיה במיקום גבוה יותר, ולהיפך. זאת למעט אתרים שפונים לגולשים בכל העולם, ובמקרה זה אפשר לבחור בשרת בכל מיקום גיאוגרפי.

בנוסף לכך, גם רמת האבטחה של השרת היא בעלת חשיבות גבוהה במיוחד. אתר מאובטח, ובפרט אם מדובר באתר המציע רכישות ועסקאות אונליין, הוא אתר שמנועי חיפוש אוהבים.

רישום דומיין לאתר שמאחסנים

אחרי שמוצאים שרת, ואפשר גם לפני, צריך לעשות רישום דומיין לאתר. הרישום הוא עניין פשוט מאוד, ולמעשה בסך הכול מדובר על רכישת דומיין לאתר. מרגע התשלום עבורו, הוא שלכם! בשל עלויות נמוכות לדומיינים רבים, משתלם לרכוש את הדומיין לשנה מראש.

יש לומר שזמינות של דומיינים היא דבר הפכפך ובפרט במקרים של דומיינים מבוקשים מאוד. על כן, רצוי לסיים קודם הליך רישום דומיין ורק לאחר מכן לבחור שרת.

שימו לב שהדומיין מתאים לשם של האתר. במידה והוא תפוס, תוכלו לבחור כתובת עם סיומת אחרת (אך רצוי כזו שמתאימה למיקום הגיאוגרפי, כמו com לאתרים בינלאומיים), או לחילופין נוסח ו/או צורות אחרות לכתוב את השם בתוך הדומיין, לדוגמא במקום “prettywomen” לנסות “pretty-woman”.