הנצפים ביותר

אופציות וחוזים עתידיים – מסחר דיגיטאלי

חלק מהמכשירים הפיננסיים העומדים לרשותם של המבקשים לעסוק במסחר דיגיטאלי הם אופציות וחוזים עתידיים. מכשירים אלה נקראים נגזרים כיוון שגובה הערך שהם נלקח מהערך של נכס הבסיס והם אלה שמאפשרים למשקיעים של מסחר באופציות להגן על ההשקעה שלהם במקרה של ירידה בערך הנכס.

אופציות – אפשרויות מסחר

שני הנגזרים מהווים הסכם הנחתם בין המשקיע לבין מוכר האופציה. הסכם זה כולל זכויות וחובות של שני הצדדים ומה הן הפעולות שיבוצעו במידה ואחד מהצדדים יפר את ההסכם. מסחר באופציות בבורסה נעשה באמצעות אופציות CALL ואופציות PUT. בפני אדם המעוניין להשקיע בבורסה עומדת ההזדמנות והזכות למכור או לרכוש בערך ובתאריך הנקבעים מראש את נכס הבסיס כאשר עבור אותה זכות, יש לשלם פרמיה. תמורת הפרמיה, מתחייב המוכר לשלם לרוכש האופציה את ההפרש שבין שווי הנכס ביום הפקיעה לבין מחיר המימוש. במידה ומדובר בהפרש שלילי, אזי הפקיעה מתבצע ללא תשלום המועבר אל רוכש האופציה.

אופציות וחוזים עתידיים – התחייבות בין שני הצדדים

חוזים עתידיים נחתמים בין הצד המוכר את האופציות לבין הצד המעוניין לרכוש את האופציות והם מהווים הסכם הנחתם לתקופת זמן מוגבלת המוסכמת על שני הצדדים החתומים על החוזה. מוכר האופציה מתחייב מול הרוכש לשלם לו את ההפרשים במידה וערך נכס הבסיס בעת מועד הפקיעה יהיה גבוה יותר מהערך עליו סיכמו בעת חתימה על החוזה בעוד רוכש האופציה מתחייב על תשלום הפרשים אפשריים במידה וערך הנכס יהיה נמוך יותר ממה שהוסכם עליו בחוזה. כל אחד מהצדדים אשר חותם על חוזה עתידי חשוף להפסדים ולכן שניהם נדרשים להפקיד גם ביטחונות.

מסחר באופציות אגרות חוב שקליות ממשלתיות

אופציות אלה שמועד פקיעתן מתקיים ביום שישי השני של כל חודש בו ניתן לממש את האופציה הן שתי סדרות של אגרות חוב ממשלתיות שקליות – אג”ח 0120 ואג”ח 0217. נכסי הבסיס הנבחרים עבור מסחר באופציות אג”ח שקלי ממשלתי חייבים להיות אג”ח בעלי ריבית קבועה, שגובה הערך שלהן יותר גבוה משבעה מיליארד שקלים וכי טווח הפדיון שלהן הוא מעל ארבע שנים. במידה ותקופת הפדיון היא רק שלוש שנים, תוחלף הסדרה הנוכחית בסדרת אג”ח חדשה שעבורה יונפקו אופציות אחרות.

אופציות דיגיטאליות –  הדרך הקלה ביותר לעסוק במסחר

מסחר של אופציות דיגיטאליות אינו מצריך מכם התמודדות עם טפסים שעליכם למלא ובירוקרטיה המהווים חלק בלתי נפרד מפתיחת חשבון שבאמצעותו תוכלו לסחור בניירות ערך. מסחר באופציות דיגיטאליות נעשה אך ורק על ידיכם ולא על ידי הבנק וזאת באמצעות האינטרנט. בתור המשקיעים באופציות אתם אלה שמבצעים את כל הפעולות הרלוונטיות למסחר בניירות ערך ואתם אלה שקובעים את מידת הסיכון שאתם מעוניינים לקחת. גובה הרווחים וההפסדים המהווים חלק בלתי נפרד מפעולות מסחר באופציות נקבע מראש על ידיכם כך שאתם יכולים להיות מוכנים לכל תרחיש ולא תיאלצו להתמודד עם סיטואציה לא נעימה של הפסד סכומים גבוהים, אפשרות שקיימת כאשר עוסקים למשל במסחר במניות.