הנצפים ביותר

לנסות להשתלט על השריפה באמצעות ציוד לכיבוי אש

ברגע שפורצת שריפה, חשוב להתמודד אתה ולא להמתין באפס מעש למכבי האש שיגיעו למקום, יש מה שנקרא “עזרה ראשונה” שאנו חייבים לעשות באמצעות ציוד כיבוי אש. כאשר מקום השריפה, מכיל הרבה אנשים,  האש עלולה אף להתפשט ושימוש עם ציוד כיבוי אש, הינו חיוני ביותר. כל אדם יוכל להפעיל ציוד כיבוי אש, אביזרים אלה, אמורים להיות בכל אזור אפשרי בו יש ציבור רב כמו בנייני מגורים ,מפעלים ,מוסדות ציבוריים ועוד. חשוב שהאביזרים הללו הכוללים את כל ציוד כיבוי האש, יהיו במקום בולט, כי הזמן פה משחק תפקיד יקר. כידוע, האש מתפשטת במהירות רבה ולכן רצוי כי הציוד לכיבוי האש יהיה נגיש בזמן שפורצת חלילה שריפה. חשוב לא לאבד את התושייה ולהיכנס לפאניקה, אם אתם מבחינים באנשים שנכנסו לפאניקה, הרגיעו אותם מיד, זה רק יכול להכביד על המצב.

ביקורת של טכנאי מורשה

חשוב כי טכנאי מורשה של ציוד כיבוי אש, יבדוק את תקינות מערכות כיבוי האש אחת לשנה, אם נעשה שימוש באחד מהמכשירים או הכלים המיועדים כיבוי שריפה,  יש להחליף את הציוד בחדש, כי לא ניתן להשתמש בכלי  הקשור לציוד כיבוי האש שוב.  הגיוני, שבמקומות הומים אדם, הציוד הנדרש הוא  ציוד לכבוי אש אוטומטי. ישנה התראה מהירה, ברגע שחלילה פורצת שריפה ומערכת הספרינקלרים מופעלת מידית ומתחילה להתיז מים בכל הכיוונים.  המענה הראשוני לשריפה זה הספרינקלרים, הם בעצם מיועדים לכיבוי השריפה גם מרחוק.

גם הספרינקלרים אמורים לעבור ביקורת אחת לשנה. ישנו ציוד לכיבוי אש נוסף שעדיין לא הזכרתי אותו – המפוח,  בכל בניין מעל 9 קומות חייבים להתקין מפוח, המפוח פועל בזמן שנגרמות שריפות גדולות. גלאי העשן עברו התפתחות גדולה מאוד, הם מאוד נחוצים בזמן  שריפה, כי הם הראשונים שמתריעים על השריפה. יש גלאים מאוד משוכללים,  הגלאי יכול להתחבר למנגנון שיכול לפתוח את החלונות באופן אוטומטי ברגע שהוא מתריע, יש גלאים המחוברים אף לחייגן שמיד יחייג אוטומטית למכבי האש. ציוד לכיבוי אש משוכלל כזה, ניתן לרכוש במקומות מיוחדים כמו נתי  מערכות כיבוי אש המורשה למכור ציוד זה ובעל תו תקן.